31 Ocak 2015 Cumartesi

MISIR UNLU POĞAÇA

Mısır unlu poğaça tarifi
Mısır unlu poğaça nasıl yapılır
     Çalıştığım yıllarda iş yerimizin yakınındaki bir pastahanenin spesiyalleri arasındaki mısır unlu poğaçalarını oda arkadaşlarım çok sever, her sabah sıcak sıcak alır gelirlerdi.Sanıyorum o yıllardan alışmış olmalıyım ki :) aynı lezzete yakın bu poğaçalardan daha sonraları ben de evde yapmaya başladım.Ben poğaçanın içine lor ve dereotu koydum, siz isterseniz poğaçanın hamuruna da bir miktar incecik kıyılmış dereotu ekleyerek yoğurabilirsiniz.
Malzemeler:
  • 2,5 su bardağı un 
  • 1 su bardağı mısır unu 
  • 1 çay bardağı ılık süt 
  • 1 çay kaşığı toz şeker 
  • 1 paket kabartma tozu 
  • 2 adet yumurta 
  • 100 gram tereyağı 
  • 1 çay bardağı zeytinyağı 
  • Tuz
İç malzemesi:
  • Lor, dereotu, karabiber 
Üzerine :
  • Yumurta sarısı, susam, çörek otu 
Yapılışı:
  • Unlar derin bir kaba elenir.
  • Ortası açılıp; ılık şekerli süt,kabartma tozu, zeytinyağı eklenir.
  • Oda sıcaklığındaki tereyağ ve yumurtalar da eklenip, yumuşak bir hamur yoğurulur.
  • Hamur yirmi bezeye ayrılıp, her biri avuç içinde açılır.
  • Her parçaya iç malzemesi konulup, kapatılır.
  • Ek yeri alta gelecek şekilde yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine dizilir.
  • Yumurta sarısı sürülüp, susam serpilir.
  • Önceden ısıtılmış 180 derece fırında yarım saat üzeri kızarana kadar pişirilir.

6 yorum:

  1. Harika görünüyor ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tadı da görüntüsü gibiydi :) Çok teşekkürler, sevgiler.

      Sil
  2. Poğaçalar o kadar güzel göründü ki bloğunuza uğramadan olmazdı, ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her zaman beklerim, çok teşekkürler.Sevgiler.

      Sil
  3. Tadını çok merak ettim. Mısır ekmeğini çok severim poğaçada güzel olacağını düşünüyorum. Ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mısır ekmeğini seviyorsanız denemelisiniz, beğeneceğinizi umuyorum.Çok teşekkürler.

      Sil

BLOG HESABI OLMADAN YORUM BIRAKMAK İSTEYENLER ;
''Yorumlama Biçimi'' isimli kutucuğa tıkladıktan sonra ''Anonim'' ayarını seçerek yorumunuzu bırakabilirsiniz.Yorum bıraktığınızda adınızı da yazarsanız sevinirim.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...