15 Eylül 2014 Pazartesi

TAZE BÖRÜLCE YEMEĞİ

Börülce yemeği tarifi
Börülce yemeği nasıl yapılır
Taze börülce yemeği tarifi

     Taze börülce yemeği aslında tarif edilecek bir yemek değil, her zaman ki usulle yaptığımız yemeklerden biri ama geçen gün pazarda börülce alırken bunun sadece salatası mı olur, yemeği de yapılır mı diye soran bir yazlıkçıdan sonra demek ki bilmeyenler de olabiliyormuş diye düşünerek, arşivimde de bulunması için tarifini paylaşmaya karar verdim.
Malzemeler:
  • 1 kilogram taze börülce 
  • 2-3 adet domates 
  • 1-2 adet biber 
  • 1 adet kuru soğan 
  • 4-5 diş sarımsak 
  • Yarım çay bardağı zeytinyağı 
  • Tuz 
Yapılışı:
  • Kuru soğan yemeklik doğranıp, zeytinyağında pembeleşene kadar kavrulur.
  • İnce kıyılmış sarımsaklar ve biberler de eklenip, yağda çevrilir.
  • Domateslerin kabukları soyulup, küp küp doğranır.
  • Uçları ayıklanıp ikiye üçe kırılmış börülceler ve domates de eklenip, karıştırılır.
  • 1 su bardağı kadar suyu ve tuzu eklenip, tencerenin kapağı kapatılır.
  • Börülceler yumuşayıncaya kadar pişirilir.

18 yorum:

  1. ımmm nefis görünüyor elinize sağlık :) çok severim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ilık ılık sofraya getirildiğinde benim de hiç bir zaman hayır diyemeyeceğim lezzetlerden :) Çok teşekkürler,sevgiler.

      Sil
  2. Nefis görünüyor yine ellerinize sağlık (:

    YanıtlaSil
  3. Çok severim börülceyi. Ellerinize sağlık...Sarımsaklı hiç denememiştim. Bol soğanlı pişiririm hep. Bir de sarımsak ekleyeyim. Teşekkürler..Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım sarımsaklısını da beğenirsiniz, size de afiyet olsun.Sevgilerimle.

      Sil
  4. ellerine sağlık ben bir kez yapmıştım aileye benimkilere değişik geldi salatasını tercih ediyorlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında biz de genelde salatasını yapıyoruz ama bu da arşivimde bulunsun istedim :) Sevgilerimle.

      Sil
  5. Nefis bir sebze. Bende yarin salatasini yapacaktım. Fikir değiştirdim. Ellerinizle sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Börülceler yeni çıkmaya başladığına göre, her halini yapmaya vaktimiz var :) Çok teşekkür ediyorum, sevgiler.

      Sil
  6. börülceyi annem daima salata gibi yapar üzerine bol sarımsak da koyar nefis oluyor :-))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de en çok iç börülce salatasını severim ama bir de böylesini paylaşayım diye düşündüm.Annenizin de eline sağlık, sevgilerimle.

      Sil
  7. Ben de hem salatasını hem z.yağlı yemeğini çok severim. Ama Ankara pazarlarında tazesini bulmak zor oluyor. Elinize sağlık, sevgiler...
    http://bizimmutfakdan.wordpress.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah, o Ankara pazarlarını bilmez miyim :) Belki yeni mal geldiğinde denk gelirseniz, Kipa marketler de bulabilirsiniz.Teşekkürler, sevgiler.

      Sil
  8. Çok severek yaparım ve YERİM :) ellerine sağlık Nergisciğim. Afiyet olsun sizlere. :)
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Şeniz'ciğim, sizlere de afiyet olsun canım :)

      Sil
  9. Tanelisini çok severim ama tazesini hiç denemedim.Ellerinize sağlık :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de en çok iç börülce salatasını severim ama tazesinin salatası ve yemeği de güzel olur :) Teşekkürler, sevgiler.

      Sil

BLOG HESABI OLMADAN YORUM BIRAKMAK İSTEYENLER ;
''Yorumlama Biçimi'' isimli kutucuğa tıkladıktan sonra ''Anonim'' ayarını seçerek yorumunuzu bırakabilirsiniz.Yorum bıraktığınızda adınızı da yazarsanız sevinirim.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...