25 Eylül 2014 Perşembe

PEMBE SULTAN

Pembe sultan tarifi
Yoğurtlu pancar salatası tarifi
Yoğurtlu pancar salatası nasıl yapılır
     Yıllardır yoğurtlu pancar salatası diye bilip, yaptığımız bu salatanın bir adı da Pembe Sultanmış, Muhteşem Yüzyıl dizisinden sonra mı sultan oldu yada sultanlığı kim layık gördü bilmiyorum ama ben de unvanını elinden almayayım diye düşündüm :) Aslında herkesin bildiği, sadece iki üç malzeme ile yapılan bu salatanın ölçülerini istediğiniz gibi arttırıp, eksiltebilirsiniz.Ben bekleme aşamasında salatanın sulanmasını önlemek için, yoğurdun susuz kısımlarıyla yada daha iyisi süzme yoğurt kullanarak yapıyorum.
Malzemeler:
  • Yarım kilogram kırmızı pancar  
  • Yarım kilogram süzme yoğurt 
  • 2 yemek kaşığı zeytinyağı 
  • 2-3 diş sarımsak 
  • Tuz 
Yapılışı:
  • Pancarlar yumuşayana kadar haşlanır.
  • Kabukları soyulduktan sonra rendelenir.
  • Ezilmiş sarımsak, zeytinyağı, tuz ve yoğurt ile karıştırılır.
  • Servis tabağına alınır.

4 yorum:

  1. Yaz kış en sık yaptığım ve en sevdiğim salata.ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  2. Pancar yaz kış hemen her yerde bulununca ve yapması da bu kadar kolay olunca, gerçekten en çok tercih edilen salatalardan :) Size de afiyet olsun.Çok teşekkürler,sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. selam olsun urfadan mıs kokulu ender bulunan yılda bır açan yenıyılın habercısı mıs nergisim benım birde ben bır tarıf almıştım kaybettım mayonezlı süzme yoğurtlu bır tarıf vardı katı yoğurdun aralarına kırmızı gul seklınde kat kat dizilmişdi bulamıyorum o tarıf nerde acaba tarıflerınız muhteşem

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ediyorum Necla hanımcığım.Size de iyi yıllar diliyorum.Pancar gülü salatasını soruyorsunuz sanıyorum.Sevgilerimle.
      https://nergismevsimi.blogspot.com/2014/01/pancar-gulu-salatasi.html

      Sil

BLOG HESABI OLMADAN YORUM BIRAKMAK İSTEYENLER ;
''Yorumlama Biçimi'' isimli kutucuğa tıkladıktan sonra ''Anonim'' ayarını seçerek yorumunuzu bırakabilirsiniz.Yorum bıraktığınızda adınızı da yazarsanız sevinirim.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...