9 Eylül 2014 Salı

KARADUTLU PARFE

Karadutlu parfe tarifi
Karadutlu parfe nasıl yapılır
Parfe tarifi
Parfe nasıl yapılır
     Havalar henüz sıcakken ve karadut bulunuyorken, karadutlu parfe tarifini paylaşmak istedim.Ben karadut sevdiğim için karadutlu yaptım ama siz karadut bulamazsanız parfeyi başka meyveler kullanarak da yapabilirsiniz.Buzluktan çıkardığınız parfeyi dışarıda biraz beklettikten sonra servis edebilirsiniz.
Malzemeler:
  • 1 poşet krem şanti 
  • 1 su bardağı süt 
  • 1 su bardağı tatlı lor 
  • 1,5 su bardağı karadut 
Üzerine:
  • 1 su bardağı karadut 
  • 1 çay bardağı tozşeker 
  • 1 çay kaşığı salep
Yapılışı:
  • Krem şanti ile soğuk süt mikserle katılaşana kadar çırpılır.
  • Bir su bardağı karadut blender ile parçalanarak eklenir.
  • Tatlı lor ve yarım su bardağı bütün halde ki karadutlar da eklenip, karıştırılır.
  • Kelepçeli kalıba konulan parfe, bir gece buzlukta bekletilir.
  • Bir su bardağı parçalanmış karadutlara, tozşeker ve salep karıştırılır.
  • Parfenin üzerine karışım yayılır.
  • Buzluktan çıkartılan kalıbın kenarları bıçak yardımı ile ayrılır.
  • Parfe servis tabağına alınıp, dilimlenerek servis edilir.

6 yorum:

  1. Görüntü müthiş ,ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler,havalar soğumadan yapmak lazım :) Sevgiler.

      Sil
  2. Karadutun verdiği renk müthiş. Aslında pratik de bir tarif. Çünkü ben tatlı yapma özürlü olduğum için korkarak okuyorum tarifleri ama bu aklıma yattı. Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında hem tatlı hem dondurma kıvamında bir tatlı,.Ben de karadutun ekşiliğini ve rengini sevdiğimden kullanıyorum ama başka meyvelerle de denenebilir.Çok teşekkürler,sevgiler.

      Sil
  3. Karadutu ben de seviyorum. Rengine bayıldım. Denemeli mutlaka. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım tadını da beğenirsiniz,çok teşekkürler,sevgiler.

      Sil

BLOG HESABI OLMADAN YORUM BIRAKMAK İSTEYENLER ;
''Yorumlama Biçimi'' isimli kutucuğa tıkladıktan sonra ''Anonim'' ayarını seçerek yorumunuzu bırakabilirsiniz.Yorum bıraktığınızda adınızı da yazarsanız sevinirim.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...