30 Eylül 2014 Salı

ÇEKİRDEKSİZ KIRMIZI ÜZÜM REÇELİ

Çekirdeksiz üzüm reçeli tarifi
Çekirdeksiz üzüm reçeli nasıl yapılır
Kırmızı çekirdeksiz üzüm reçeli tarifi
     Pazarlarda satılan renk renk çekirdekli üzümleri gördükçe, keşke çekirdeksiz üzümünde değişik renkleri olsa diye düşünürdüm.Bir ara Salihli'de Güney Afrika'dan getirilmiş çekirdeksiz pembe, kırmızı, mor, siyah çekirdeksiz üzümlerin üretim denemesine başlandığını okumuştum.Bu hafta pazardan aldığım kırmızı çekirdeksiz üzümler denemesi yapılan üzümlerden mi bilmiyorum ama her sene yaptığım çekirdeksiz üzüm reçelinin bu sene kırmızısını tadımlık da olsa denemek için yaptım.Piştikçe üzümlerin kırmızı rengi biraz açılıp, reçele geçince çok güzel pembe renkli bir reçel oldu.
Malzemeler:
  • 1 kilogram kırmızı çekirdeksiz üzüm 
  • 3 su bardağı toz şeker
  • 3 su bardağı su 
  • Yarım limonun suyu veya 2-3 parça limon tuzu
Yapılışı:
  • Üzüm taneleri salkımından ayrılıp, yıkanır ve süzgece konulur.
  • Üzerine şeker eklenip, karıştırılarak bir gece bekletilir.
  • Derince bir tencerede hepsi birlikte kaynatılır.
  • Kaynadıktan sonra ocağın altı kısılır.
  • Üzerinde oluşan köpükler varsa alınır.
  • Reçel koyulaşıp kıvam alana kadar bir saat kaynatılır.
  • Limon suyu eklenip, bir iki taşım daha kaynatılıp ocaktan alınır.
  • Sıcakken kavanozlara konulup, kapağı sıkıca kapatılarak ters çevrilir.

12 yorum:

  1. Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim.Üzümün rengi reçele geçti pembe pembe bence de hoş oldu.Sevgilerimle.

      Sil
  2. evet bende rengine bayıldım. tadını düşeünemiyorum ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de önce üzümlerin rengine takıldım :) Çok teşekkürler, sevgiler.

      Sil
  3. çok doğal bir renk ve görünüm ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Üzümün kendi doğal rengi piştikçe reçele de geçti.Ben de rengini beğendim çok teşekkürler, sevgiler.

      Sil
  4. yemesinden cok bu gorunusleri beni mutlu ediyor:)
    ellerinize saglik...sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında ben de çok reçel yemiyorum ama değişik denemeler yapmayı seviyorum ve bazı reçelleri sofrada sadece görmek bile yetiyor gerçekten :) Çok teşekkürler, sevgiler.

      Sil
  5. Crimson üzümü.her yıl yaparım.yetiştiriyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Üzümün adını pazarda sormuştum misket demişlerdi ama bana inandırıcı gelmemişti demek crimson üzümü öğrendiğime sevindim, yetiştirdiğiniz üzümleri dalından kopartıp yapmak eminim çok daha zevklidir.Teşekkürler, sevgiler.

      Sil
  6. Ellerinize sağlık. Güzel görünüyor.

    YanıtlaSil

BLOG HESABI OLMADAN YORUM BIRAKMAK İSTEYENLER ;
''Yorumlama Biçimi'' isimli kutucuğa tıkladıktan sonra ''Anonim'' ayarını seçerek yorumunuzu bırakabilirsiniz.Yorum bıraktığınızda adınızı da yazarsanız sevinirim.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...