29 Mayıs 2014 Perşembe

BACANA

Bacana tarifi
Bacana nasıl yapılır
Bacina tarifi
     Ege bölgesinin unutulmaya yüz tutmuş yemeklerini gelecek kuşaklara da tanıtmak ve gün yüzüne çıkarmak amacıyla bu yıl ilk defa 6-8 Haziran tarihlerinde ''Alaçatı Kaybolan Lezzetler Festivali'' düzenleniyor. Kaybolan lezzetler denilince benim de aklıma çocukluk yıllarımızda anneannemin evde ki malzemelerle yaptığı, sıcak sıcak yediğimiz bacana yemeği geldi. Sanıyorum unutulmuş ki, bu yemekle ilgili internette hiç bir bilgiye rastlayamadım ama ben hatırladığım kadarıyla yazayım unutulmasın istedim.Yemeğin üzerine parça etli, tavuklu, peynirli, domatesli, kıymalı, tarhanalı ve bamyalı olarak yapılan sosların tercihinde damak zevki kadar ekonomik durumda etkenmiş sanıyorum. Aslında bu yemek kıyma soslu yapıldığında dana kıyması kullanılıyor ama biz et yemediğimizden kıymalı sos için, ben bu tarifte soya kıyması kullandım.
Malzemeler:
  • 4 yemek kaşığı un 
  • 2 yemek kaşığı neneşte (buğday nişastası)
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 2 yemek kaşığı zeytinyağı
  • 5 su bardağı su veya tavuk suyu
Yemeğin yapılışı :
  • Derin bir tencerede su kaynatılır. 
  • Un ve nişasta eklenip, topaklanmaması için sürekli karıştırılarak pişirilir.
  • Koyulaşan bulamaç biraz yüksekten servis tabağına dökülür.
  • Üzerine tercih edilen sos dökülüp, sıcak olarak servis edilir.
Peynirli sos malzemeleri :
  • 50 gram sepet peyniri 
  • 1 yemek kaşığı zeytinyağı

Domatesli sos malzemeleri :
  • 1 adet domates
  • 1 adet acı sivri biber
  • 1 adet küçük kuru soğan
  • Maydanoz
  • 3 yemek kaşığı zeytinyağı 
  • 1 çay kaşığı tuz

Kıymalı sos malzemeleri :
  • 100-200 gram kıyma
  • 1 adet domates
  • 1 adet acı sivri biber
  • 1 adet kuru soğan
  • Maydanoz
  • 3 yemek kaşığı zeytinyağı
  • 1 çay kaşığı tuz 
Tarhanalı sos malzemeleri :
  • 3 yemek kaşığı tarhana
  • 2 yemek kaşığı zeytinyağı
Yapılışı:
Peynirli sos yapılışı :
  • Peynir ufalanıp, tavada 1 yemek kaşığı kadar zeytinyağı ile kavrulur.
Domatesli sos yapılışı :
  • İncecik kıyılan kuru soğan ve sivri biber zeytinyağında çevrilerek pembeleştirilir.
  • Kabuğu soyulup küp doğranmış domatesler de eklenip, suyunu çekene kadar pişirilir.
  • Ocaktan almaya yakın ince kıyılmış maydanoz eklenir.
Kıymalı sos yapılışı :
  • İncecik kıyılan piyazlık kuru soğan, sivri biber ve kıyma rengi değişene kadar kavrulur.
  • Kabuğu soyulup küp doğranmış domatesler de eklenip, suyunu çekene kadar pişirilir.
  • Ocaktan almaya yakın ince kıyılmış maydanoz eklenir.
Tarhanalı sos yapılışı :
  • Tavada çok az zeytinyağında tarhana kavrulup yemeğin üzerine dökülür.

16 yorum:

  1. Adı da çok ilginçmiş. sunumlar nefis görünüyor canım ellerine sağlık.
    tarifleri bugüne taşımak da ayrıca harika.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Lezzetlerimiz kaybolmasın Hatice'ciğim :) Teşekkür ederim,sevgiler.

      Sil
  2. Çok değişik ve farklı bir lezzet ama harika görünüyor.Tadınıda çok merak ettim.Ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında arabaşına benzer bir tarif ama sosları farklı,yapılışı da çok kolay.Teşekkür ediyorum,sevgiler.

      Sil
  3. Nergizciğim günaydın yayınladığım yayınlar okuyucu listesinde görünmüyor neden acaba yardımcı olabilirmisiniz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Blog yazıyorum ama teknik konuları bilmiyorum aslında,okuyucu listesi neresi baktım göremedim,benim blogda mı görünmeli acaba...Gülo'cuğum bu konuda yardımcı olamam sanıyorum :(

      Sil
  4. İlk defa gördüm. Kayıt altına almak lazım. Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok bilinen bir tarif değil Aslı'cığım, unutulmasın dedim :) Çok teşekkürler.

      Sil
  5. Yanıtlar
    1. Çocukluğumuzun tarifinin bu günlere kadar ulaşmasına bir katkım olursa ne güzel.Çok teşekkür ediyorum,sevgiler.

      Sil
  6. farklı bir lezzet. Katı bir çorba çerkezlerin yemeklerien benziyorsanki.. ortada sosla birlikde ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çorba gibi değil aslında,katı beşamel yada muhallebi kıvamlı bir yemek,teşekkür ederim canım,sevgilerimle...

      Sil
  7. Konuyu hortlattim ama bu yemek bölgeden bolge çok değişik tarzlarda yapılıyor Balıkesir için örnek vermem gerekir ise
    Daha koyu bir kıvamda tereyağ un tuz olarak hamur kavrulur esmerlesinceye kadar daha sonrasında irmik helvasından biraz yumuşak olucak şekilde kivamlanir sonrasında 2 kaşık yardımı ile su ile ıslatılarak lokma lokma kesilir Yamaha dizilir sonrasında Gönen e özgü kelle peyniri ile yağ da kızartılır ufak parçalar halinde ve üstüne dökülür saygilarla

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim tarifim anneannemin yaptığı gibi ama demek aramızdaki bir kaç kilometre bile tariflerde fark yaratabiliyor :) Size de afiyet olsun, sevgiler...

      Sil
  8. Öncelikle tşkler bacana hamurunu yapacaktım ama aklımda kalmamış babam çok sever annem yapardı bizde etli kuru bamya kullanılır. hafta sonu babama süpriz yapatyım dedim tarifi bulunca çok sevindim iyiki bi internete bakayım olmaz ama bellide olmaz demiştim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tarifin işe yaradığına sevindim umarım babanızın aradığı lezzettedir. Sevgilerimle.

      Sil

BLOG HESABI OLMADAN YORUM BIRAKMAK İSTEYENLER ;
''Yorumlama Biçimi'' isimli kutucuğa tıkladıktan sonra ''Anonim'' ayarını seçerek yorumunuzu bırakabilirsiniz.Yorum bıraktığınızda adınızı da yazarsanız sevinirim.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...