25 Nisan 2014 Cuma

HOLLANDALI MİNİCANLAR

Şeker hamurlu kurabiye tarifi
Şeker hamurundan Hollandalı kurabiyesi nasıl yapılır
İstanbul hatırası kurabiyesi nasıl yapılır
     Hollanda ve Kuzeyin Venedik'i de denilen Amsterdam şehri; kanalları, kanal evleri, yel değirmenleri, birbirinden güzel binaları, her yaştan her statüden insanın ulaşımını bisikletle sağlaması, lale bahçeleri ve özellikle kırsalda bulutların dokunulacak kadar yakınımızda olmasından mıdır bilmiyorum benim gözüme masal diyarı gibi görünmüştü :) Bu kurabiyeleri ülkemize ziyarete gelen Hollanda heyeti için,biraz da o günlerin hayali ile zevkle yaptım.Hollandalıların geleneksel kıyafetlerini; ellerinde lale sepetlerini, ayaklarına ucu yukarı doğru sivrilen klompen denilen tahta sarı terliklerini, kadınların uzun önlüklü eteklerini, başlarındaki özgün beyaz şapkalarını ve erkeklerin kasketli, bol pantolonlu yerel kıyafetlerini kurabiyelere olabildiğince yansıtmaya çalıştım. Kurabiyenin arka yüzüne bizim kültürümüzden de bir şeyler olsun, dostluğumuza nazar değmesin diye düşünerek nazar boncukları yapıp, üzerine İstanbul Hatırası yazdım.Bir zamanlar ''Düşünün Antalya'da mutlu bir Hollandalı'' diye sözleri olan sanıyorum Ali Kocatepe'nin bir şarkısı vardı, Antalya'da mutlu Hollandalılar var mı bilmiyorum ama umarım İstanbul'daki Hollandalılar ülkelerine güzel anılarla dönerler ve bu kurabiyeler de onlar için İstanbul Hatıralarından biri olur.

4 yorum:

BLOG HESABI OLMADAN YORUM BIRAKMAK İSTEYENLER ;
''Yorumlama Biçimi'' isimli kutucuğa tıkladıktan sonra ''Anonim'' ayarını seçerek yorumunuzu bırakabilirsiniz.Yorum bıraktığınızda adınızı da yazarsanız sevinirim.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...