24 Şubat 2014 Pazartesi

FAVA

Fava tarifi
Fava nasıl yapılır
Patatesli havuçlu fava tarifi
Kuru bakladan fava nasıl yapılır
     Fava genellikle meze olarak bilinip yenilse de, vegan beslenenler için baklagiller çok önemli olunca bizim evde taze bakladan yapılanı da, kuru bakladan yapılanı da sık tüketilenler arasında yer alıyor ve daha besleyici olması için klasik tarifin biraz dışına çıkarak bazen havuç ve patates de ekleyerek yapıyorum. Havuç ve patates eklemeden yapmak isterseniz, bu fava tarifini tıklayarak yaptığınız favayı yayvan bir tepsiye dökerek katılaştıktan sonra dilimleyerek veya tek porsiyonluk kaplardan  tabağa ters çevirerek servis yapabilirsiniz. 
Malzemeler:
  • 500 gram kuru bakla 
  • 2 adet kuru soğan 
  • 1 adet orta boy patates 
  • 1 adet havuç 
  • 2-3 diş sarımsak 
  • 1 demet dereotu 
  • 1 çay bardağı zeytinyağı 
  • 1 adet limonun suyu
  • 1 tatlı kaşığı tuz 
  • 1 çay kaşığı kırmızı pul biber 
  • 1 çay kaşığı karabiber 
  • 1 tatlı kaşığı toz şeker 
Yapılışı:
  • Kuru baklalar ayıklanır, yıkanır, akşamdan ıslatılır.
  • Patates, havuç ve kuru soğan soyulup küp küp doğranır.
  • Derin bir tencereye, üzerini bir iki parmak geçecek kadar sıcak su ile konulur.
  • 30-40 dakika suyunu çekene kadar, üzerinde oluşan köpükler alınarak pişirilir.
  • Blender ile pürüzsüz olana kadar parçalanır.
  • Zeytinyağı, şeker, sarımsak, tuz, baharatlar, limon suyu ve ince kıyılmış dereotu eklenir.
  • Bütün malzemeler karıştırılır.
  • Yayvan bir tepsiye dökülerek, favanın üzeri düzeltilir.
  • Oda sıcaklığına gelince, buzdolabında bir iki saat bekletilir.
  • Katılaşan fava dilimlenip, kesilir.
  • İstenirse, üzerine zeytinyağlı limon suyu gezdirilip, dereotu ile süslenir.



6 yorum:

  1. ayy bu nekadar güzel olmuş. Bakla severek yemediğim tek sebzedir. Kuru bakladan yapılan Favayıda birçok kez yemek durumunda kaldım. Benden mi kaynaklı bilemiyorum bizdede yapalım yiyelim. diyen hiç olmadı:)) Nefis görünüyor.. olsaydı emin olun yerdim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim buyurun beraber yiyelim :)
      Neyse ki ben iç baklayı çok severim, oğlum vegan olunca biraz da zorunlu olarak kışın da kuru bakladan sık sık yapıyorum.Sevgiler.

      Sil
  2. Nergizciğim favaya gerçekten bayılırım.senede en az iki kere yaparım.Tarif hemen hemen aynı sadece ben sarımsak koymuyorum ama aklıma koymak gelmiyorda değil ama tadını bozarım korkusuyla hiç koymadım.Sen koyduğuna göre denerim bir sefer .Muhteşem olmuş ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim ben mezelerde sarımsak tadını sevdiğimden bir iki diş ekliyorum, bir deneyin belki seversiniz :) Sevgilerimle.

      Sil
  3. Nergis Hanım, sizin yemek tariflerinizi çok beğeniyorum. Elleriniz dert görmesin. Ben de Kuzey Egeliyim. (Akçay) Aynı zamanda veganım. Sevgi ve saygılarımla...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, hiç birimizin elleri dert görmesin :) Ben de Kuzey Egeliyim hemşehri sayılırız, benim de oğlum vegan.Ortak yönümüz çokmuş, sevgilerimle.

      Sil

BLOG HESABI OLMADAN YORUM BIRAKMAK İSTEYENLER ;
''Yorumlama Biçimi'' isimli kutucuğa tıkladıktan sonra ''Anonim'' ayarını seçerek yorumunuzu bırakabilirsiniz.Yorum bıraktığınızda adınızı da yazarsanız sevinirim.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...