17 Ocak 2014 Cuma

KUMKUAT (KAMKAT) REÇELİ

Kumkuat reçeli tarifi
Kumkuat reçeli nasıl yapılır
Kamkat reçeli tarifi
Kamkat reçeli nasıl yapılır
       Turunçgiller ailesinin küçük mücevheri olarak da adlandırılan kumkuat ya da kamkat; incecik aromatik kabuğu soyulmadan da yenilebilen, portakal renginde, şekli limona benzeyen, bergamot gibi kokan yani nerede ise bütün narenciyeyi içinde barındıran minyatür bir meyve...Özellikle kabuğu ile yenildiğinde C vitamini kaynağı olduğu söylenen bu meyve, balkonlarda hatta kapalı mekanlarda dekoratif amaçlı yetiştiriliyor.Meyvelerinden marmelat, şekerleme, meyve suyu ve reçeli yapılıyor. Ben deneme amacıyla kumkuatların birazını bütün bırakarak, birazını da dikine ortadan keserek reçel yaptım. Bütün olarak yaptıklarımın içlerinde ki çekirdekleri çıkaramadım, piştikten bir kaç gün sonra şekil bütünlüğü bozuldu, bazılarının içleri de boşalmış gibi oldu. Ortadan kesip çekirdeklerini çıkartarak yaptıklarım ise hem çekirdeksiz hem de şekli bozulmadığı için, bundan sonra yaptığımda ikiye bölerek yapmak daha uygun diye düşünüyorum.
Malzemeler:
  • 1 kilogram kumkuat 
  • 1 kilogram toz şeker 
  • 3 su bardağı su 
  • Yarım limonun suyu 
Yapılışı:
  • Kumkuatların yaprakları ve sapları ayıklanır, yıkanır.
  • Bütün olarak tencereye konularak, sadece 10 dakika acısının çıkması için haşlanır.
  • Süzgece konulup, soğuması beklenir.
  • Bütün olarak kullanılacak ise, iğne ile birkaç delik açılır.
  • Bütün olması istenmiyorsa, meyveler ortadan dikine ikiye bölünür.
  • Çekirdekleri ayıklanır.
  • Bir sıra kumkuat bir sıra toz şeker olacak şekilde konulup, bir gece bekletilir.
  • Ertesi gün şekerlenmiş kumkuatlara üç su bardağı su eklenerek tencereye alınır.
  • Kaynamaya başladıktan sonra kısık ateşte reçel kıvamı alıncaya kadar kaynatılır.
  • Ocaktan almadan önce limon suyu eklenip, bir kaç taşım daha kaynatılır.
  • Reçel temiz ve kuru bir kavanoza alınıp, kapağı kapatılarak ters çevrilir.

14 yorum:

  1. Cok guzel bir meyve Bu.receli de guzel olmustur,ellerine saglik.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim petek'ciğim.Meyvenin minyatür görünüşünden yenilebileceğine inanmak güç ama çok aromatik bir meyve gerçekten.Sevgiler.

      Sil
  2. Mmmmm! Böylesi davetkar bir tanımlamasını ardından, sanki mis gibi tıpta kokusu buraya kadar geldi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben kumkuat hakkında ki bütün tanımlamaları birleştirince böyle bir şey çıktı ortaya Özlemaki'ciğim :)

      Sil
  3. Nergis'cim içim açıldı ne güzel bir renk böyle. Narenciye gibisi var mı? Bir de senin ellerinden nefis :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sibel'ciğim,bence de kış aylarının en güzel tarafı narenciyenin bolluğu...Çok teşekkür ederim.Sevgiler.

      Sil
  4. Nergizcim, kumkuatı ağaç olarak o kadar çok seviyorum ki sanki evimize sembolik narenciye bahçesini getiriyor. Haziran gibi açan çiçekleri ayrı güzel meyvesi ayrı…
    Hani bazen bazı yemekler gönülden yapılır ya bu bana öyle geldi bir ayrı güzellik var üzerinde şeffaflığı, meyvelerin diriliği, rengin güzelliği… Muhteşem tek kelimeyle, ellerinize sağlık.
    Afiyetler olsun, sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Sare'ciğim,kumkuat çiçeğiyle meyvesiyle gerçekten narenciyenin mücevheri gibi .Evde yetiştirebiliyorsan ne şanslısın,görüntü tam bir görsel şölendir herhalde.O zaman yakında senin meyvelerin reçelini de görürüz belki.Sevgilerimle...

      Sil
  5. Nergis hanım ilk defa girdim fakat çok hoş güzel bir site olmuş emeklerinize değmiş. Bu meyve ve reçeli kız arkadaşımın üniversitede bir ders için çalışma konusu. Bununla ilgili tez mahiyetinde küçük bir çalışması olacak. Fakat reçeli ve meyveyi bulmakta zorlanıyoruz. İzmirde bu meyvenin reçelini nereden bulabiliriz. Yardımcı olursanız çok müteşekkir olurum. SAYGILAR HANIMEFENDİ... MUHAMMET DEMİR

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Muhammet bey ben Sığacık pazarından tesadüfen bulup,az miktarda yapmıştım.Meyvesi nereden bulunur bilemiyorum ama isterseniz, işinize yararsa reçelin kalan kısmını arkadaşınıza verebilirim.Not bırakmanız yeterli,sevgilerimle.

      Sil
    2. Nergis hanım teklifiniz için çok teşekkür ederim. Sizinle nasıl irtibata geçebiliriz acaba? SAYGILAR...

      Sil
    3. Önemli değil Muhammet Bey,yeter ki eğitime bir katkımız olsun :)
      nergizcetin@hotmail.com adresine telefon numaranızı yazarsanız size ulaştırabilirim.

      Sil
  6. Sevgili arkadaşlar benimde balkonumda saksıda yetişiyor.yediverenler.topladikca veriyor.200 gr kadar reçel denedim.ne bütün nede ortadan 2 ye bölünmüş haliyle istedigim gibi olmadi.....kabugu serlesiyor.butun yaparsak da ici boşalıp lastik gibi neden sizce....tüm yorumlara baktım.eksik bir şey var anlatımlarda tsk.umit kasap

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ümit bey anlatımımda eksik bir şey yok, ben reçeli yaptığım şekliyle yazdım ve fotoğrafladım ama yazdığım gibi benim de aynı ağacın meyvesi olmasına rağmen bütün olarak yaptıklarımdan bazılarının içi boşaldı.Belki cinsinden belki de bazılarının içi zaten boşlukluydu bilemiyorum.Fotoğrafta da görüldüğü gibi ikiye kesip yaptıklarımda bir sorun olmadı, kabukları da sertleşmedi acaba siz biraz daha fazlamı pişirdiniz yada dediğim gibi cinsi mi farklıydı çünkü portakal mandalina gibi narenciyelerin bile pek çok çeşidi var.

      Sil

BLOG HESABI OLMADAN YORUM BIRAKMAK İSTEYENLER ;
''Yorumlama Biçimi'' isimli kutucuğa tıkladıktan sonra ''Anonim'' ayarını seçerek yorumunuzu bırakabilirsiniz.Yorum bıraktığınızda adınızı da yazarsanız sevinirim.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...