30 Eylül 2013 Pazartesi

SU TERESİ SALATASI

Su teresi salatası tarifi
Su teresi salatası nasıl yapılır
     Ayvalık pazarında ki ot çeşitlerinin zenginliği karşısında karar veremeyip, tezgahlarda ne gördüysek alınca satıcı tezgahın altından gizlice su teresi çıkarttı ve ''su teresi her yerde bulunmaz, herkese satmam bunu, siz ottan anlıyorsunuz '' dedi.Biz de ilk defa karaborsadan bir ot almış olduk :) Faydalarını okuyunca keşke daha çok satılsa diye düşündüm, çünkü bir demet ot on beşten fazla vitamin ve mineral içermekteymiş.Kavurması da yapılan su teresi o kadar tazeydi ki ben pişirmeye kıyamadım salatasını yaptım.
Malzemeler:
  • 1 demet su teresi 
  • 1 adet domates 
  • 2 diş sarımsak 
  • 1 adet limonun suyu 
  • 2-3 yemek kaşığı zeytinyağı 
  • 1 çay kaşığı tuz 
Yapılışı:
  • Su teresi ayıklanır.
  • Zedelenmeden yıkanıp, sirkeli su içinde 5-10 dakika bekletilir.
  • Süzgece alınan terenin suyu süzdürülür.
  • Elimizle iri parçalara bölünür.
  • Domatesin kabukları soyulup, küp küp doğranır.
  • Limon suyu, tuz, dövülmüş sarımsaklar ve zeytinyağı ile sos hazırlanır.
  • Malzemeler karıştırılıp, servis tabağına alınır.

18 yorum:

  1. Karaborsadan ot aldım lafınıza çok güldüm. :))) Ben ilk defa duydum hem de bir ot delisi olarak. başka bir adı daha olabilir mi acaba? En güzeli böyle salatalar işte ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten tezgah altından gizlice verdi,karaborsa olur değil mi :)
      Yapraklar o kadar yeşil ve tazeydi ki,pişirmek istemedim.
      Otun bilinen diğer adlarına baktım da;tuzik,acı tere,gedemotu,acice,circir ve gerdeme olarak yazılmış bilmiyorum duydunuz mu ?

      Sil
    2. Biz elszigda acice deriz su kenarlarinda yetisir cok severiz tuza batirip ekmek arasinda yemek mukemmel ;)

      Sil
    3. Demek Elazığ'da da yetişiyor, bilgi için çok teşekkürler Vahide hanım, sevgilerimle.

      Sil
  2. bu otsu teresi doğu ve güneydoğuda tuzik adıyla bilinip sıklıkla tüketilmektedir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir adını daha öğrenmiş olduk :) Teşekkürler.

      Sil
  3. :) EVET GERÇEKTENDE PEK VİTAMİNLİ FAYDALI.. TÜZIK DENİLİR BURALARDA.(BATMAN)
    NEDENDİR BİLMEM ,TÜRKÇE ÇEVİRİSİ NE KADAR DOĞRU BİLMEM AMA TÜRKÜSÜDE MEVCUT ''TÜZIK KALPLERE DERMANDIR'' ,İLAÇTIR FALAN
    ....ARTIK KARA SEVDAYA MI KALBE Mİ BİLMEM:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kara sevdaya ve kalbe de iyi geliyormuş demek ki,türküsü olduğuna göre :) Teşekkürler,sevgiler.

      Sil
  4. BEN DE UŞAKLIYIM BİZİM BURALARDA DA GERDEME DENİLİR YUMURTALI SALATASINA BAYILIRIM EKŞİLİ FELAN OFF CANIM İSTEDİ ŞİMDİ :))

    YanıtlaSil
  5. Elazigda yetişir. Cumartesi pazarından az önce aldım. Birazdan salatası yapacağım. Tadını öldürmemek için sadece zeytinyağı ve domates kullanıyorum. Acicenin kökunu atmayın. Asıl fayda kök kısmında. 😉

    YanıtlaSil
  6. Çok faydalı bir bitki kesinlikle yenmesi gereken bir ot açık yaralarada çok iyi geliyor lapasi

    YanıtlaSil
  7. Ben hataydayım burda da var çok lezzetli çok sevdim Akdeniz’de de yetişiyor maydonoz limon sumak sarımsak domates tuz limon azıcık zeytinyağı mis gibi

    YanıtlaSil
  8. Gercek ten cok guzel tadı yeşillik sevenlere tesviye ederim

    YanıtlaSil

BLOG HESABI OLMADAN YORUM BIRAKMAK İSTEYENLER ;
''Yorumlama Biçimi'' isimli kutucuğa tıkladıktan sonra ''Anonim'' ayarını seçerek yorumunuzu bırakabilirsiniz.Yorum bıraktığınızda adınızı da yazarsanız sevinirim.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...