30 Mart 2013 Cumartesi

KUZU KULAĞI SALATASI

Kuzu kulağı salatası tarifi
Ekşi kulak otu salatası nasıl yapılır
Narlı, cevizli, peynirli, rokalı kuzu kulağı salatası tarifi
     Kuzu kulağı, ekşi kulak otu ya da eşi gulak adıyla bilinen; C vitamini, demir ve fosfor  mineralleri açısından çok zengin olan kuzu kulağının genellikle salatası yapılıyor.Sadece böbrek rahatsızlığı ve romatizmal hastalıkları olanların tüketmesi önerilmiyor.Eskiden, domatesli peynirli salatasını yapardım ama bu defa arkadaşlarımızın katıldığı bir etkinlikte yaptıkları nar taneli, cevizli tarifi denemek istedim ve sonuçta herkesin beğendiği bir salata oldu.Onlar tere ile yapmışlardı ama bizim evde roka olunca ben tere yerine roka kullandım. Adı üstünde ot ekşi, nar taneleri de ayrıca ekşilik katınca sosa limon ya da nar ekşisi eklemeye gerek kalmadı.
Malzemeler:
  • 1 demet kuzu kulağı 
  • 1 demet roka 
  • 1 adet narın taneleri 
  • 1 su bardağı ceviz içi 
  • Bir kaç dilim İzmir tulum peyniri 
  • Yarım çay bardağı zeytinyağı 
  • Tuz 
Yapılışı:
  • Kuzu kulağı ve rokanın yaprakları ayıklanıp, bir kaç defa yıkanıp,süzgece alınır.
  • Kuruduktan sonra iri parçalar halinde yapraklar elle kopartılıp, salata kasesine alınır.
  • Ayıklanan nar taneleri ve irice bölünmüş cevizler eklenip, karıştırılır.
  • Peynir ince ince dilimlenip eklenir.
  • Zeytinyağı ve tuz eklenerek üzerine dökülüp, karıştırılır.

16 yorum:

  1. Ellerine sağlık canım. Biz etkinlikte tere ile yaptık ama şef bize rokayı da önermişti. Şefin söylediği senin tarafından da tescillendi şimdi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rokada kullanılabilir diye senin tarifinde yazdığını okumuştum herhalde onun için tere yerine roka kullanmakta bir sakınca görmedim.Teşekkürler Kekiğim ,sevgiler.

      Sil
  2. Eşimin en sevdiği salatadır. Urla pazarına gittiğimiz zaman ilk aldığı şey kuzu kulağıdır. Ellerine sağlık Nergis'cim iyi hafta sonları..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Nilgün'cüğüm,bir kaç haftadır Hatay pazarında da rastlıyorum kuzu kulağına.Tek başına bile yemeyi severim ben de ama bu tarif gerçekten güzelmiş,denediniz mi bilmiyorum.Sana ve ailene de iyi hafta sonları,sevgiler.

      Sil
  3. eline sa[lik hic denemedim bakayim bu pazarda gorursem alicam

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şu aralar tam zamanı Selma hanım,ekşi lezzetleri seviyorsanız kendinden ekşili güzel bir ot.Şimdiden afiyet olsun.

      Sil
  4. Ben de nihayet kuzu kulağı buldum ama Menderes pazarında :)) Koca Bostanlı pazarında yoktu geçenlerde:( Bu kez de tere almayı unutmuşum, artık rokayla yaparım, eminim nasılsa:) Sağol Nergisçim, ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazen arayınca tere bile bulunmuyor Serap'cığım ama yapmaya niyetlenince de önümüzde hiç bir şey duramıyor :) Rokalı da gayet güzel oluyor,afiyet olsun.

      Sil
  5. Yanıtlar
    1. Özlemaki'ciğim.Ben de seni yeriiiim,döndün mü,haberler iyidir umarım.

      Sil
    2. evet çok şükür Nergisim!

      Sil
    3. Çok sevindim çok,şükürler olsun :)

      Sil
  6. Çocukluğumda çok sevdiğim bir lezzetti ama Çorum'da bulunmuyor maalesef

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnsanın alıştığı lezzetlere uzak olmasını iyi bilirim,size göndersem mi acaba :)

      Sil
  7. çok lezzetlı gorunuyor off off olsa da yesem salata tutkunuyum da ellerıne sağlık canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Zeymuran.Yaz gelip,havalar da ısınınca çoğu zaman öğün olarak tüketecek kadar severim ben de salataları.Sevgilerimle...

      Sil

BLOG HESABI OLMADAN YORUM BIRAKMAK İSTEYENLER ;
''Yorumlama Biçimi'' isimli kutucuğa tıkladıktan sonra ''Anonim'' ayarını seçerek yorumunuzu bırakabilirsiniz.Yorum bıraktığınızda adınızı da yazarsanız sevinirim.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...