31 Temmuz 2012 Salı

KARADUT REÇELİ

Karadut reçeli tarifi
Karadut reçeli nasıl yapılır
     Şu günler, karadut reçeli yapmanın zamanı, yemenin ise maalesef benim için zamanı yok :) Kahvaltıda, mutfaktan geçerken, durup dururken...Hani Orhan Veli ''Beni bu güzel havalar mahvetti'' diyor ya, beni de özellikle tatlı lor üzerine koyup koyup yediğim karadut reçeli mahvetti. Vazgeçemediğim tatlımsı, ekşi tadı ile ben böyle yemeye devam edersem, kış için bir defa daha yapmam gerekecek sanıyorum.Karadut, çabuk bozulup, dağılan bir meyve olduğu için, yıkanmaması gerekir diye biliyorum ama gene de bir kez de olsa, üzerinde ki tozlar aksın diye sudan geçirdim.Son yıllarda duta sadece görünüşü benzeyen lezzetsiz dutlar satılıyor, ben Kaz dağlarından gelen köylü kadınların sattığı dutlardan bulabildiğim için şanslıyım ama sizin karadutlarınız  çok olgun değilse, reçel kıvamını alabilmesi için biraz su eklemek gerekebilir.Benim aldıklarım yeterince olgun olduğundan, hiç su eklemeden sadece şekerde bir gece bekletip sulandıktan sonra reçelini yaptım.
Malzemeler:
  • 1 kilogram karadut 
  • 1 kilogram toz şeker 
  • Yarım limonun suyu 
Yapılışı:
  • Karadutların sapları kopartılıp, temizlenir.
  • Karadutlar zedelenmeden bir kez sudan geçirilip, süzdürülür.
  • Reçeli yapacağımız tencereye bir sıra toz şeker, bir sıra dut olacak şekilde konulur.
  • Buzdolabında bir gece bekletilir.
  • Suyunu salmış olan dut dolu tencere ocağa konur.
  • Önce harlı sonra kısık ateşte reçel kıvamını alıp koyulaşıncaya kadar kaynatılır.
  • Kevgirle üzerinde oluşan köpükler temizlenir.
  • Limon suyu da eklenerek, bir taşım daha kaynatılıp ocaktan alınır.
  • Reçel kuru, temiz bir kavanoza konulup, kapağı kapatılarak ters çevrilir.

5 yorum:

  1. nefis görünüyor.reçel yapasım geldi:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Reçel yapmanın tam zamanı ama karadutun da tam zamanı,bence her şeyi yapılmalı :)

      Sil
  2. o nasıl güzel bir renktir, hangi paletten çıkar böyle bir ton?

    YanıtlaSil
  3. ben de lorla tercih ediyorum, günün her saatinde =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten rengi de,tadı da çok güzel ve özel karadutun.Ya da şöyle diyebiliriz,Karadutum,çatalkaram.Sevgiler.

      Sil

BLOG HESABI OLMADAN YORUM BIRAKMAK İSTEYENLER ;
''Yorumlama Biçimi'' isimli kutucuğa tıkladıktan sonra ''Anonim'' ayarını seçerek yorumunuzu bırakabilirsiniz.Yorum bıraktığınızda adınızı da yazarsanız sevinirim.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...