9 Şubat 2012 Perşembe

MANTI KURABİYE

Kolay kurabiye tarifi
Mantı şeklinde kurabiye nasıl yapılır 
     Çok zamanımın olmadığı bir günde, mantı ve kerebiç kurabiyeden esinlenerek yaptığım, kendi fikrim olduğunu düşündüğüm bu kurabiyeleri siz de çok kısa zamanda yapabilirsiniz.Benim gibi kurabiyeleri aynı  büyüklükte yapmak gibi takıntısı olanlar için de, çok kısa sürede eşit büyüklükte yapılabilen bir kurabiye :)
Malzemeler:
  • 250 gram tereyağı
  • 1 su bardağı pudra şekeri 
  • 1 adet yumurta 
  • 4 su bardağı un 
  • 1 su bardağı  ceviz 
  • 1 su bardağı kuru üzüm 
Yapılışı:
  • Oda sıcaklığında ki tereyağ, pudra şekeri, yumurta ve un karıştırılarak yumuşak bir hamur yapılır.
  • Hamur iki parçaya ayrılıp, her parça streç film üzerinde merdane ile yarım santim kalınlığında açılır.
  • Üzerine irice dövülmüş ceviz ve üzümler yan yana yerleştirilir.
  • Streç film üzerinde açtığımız diğer hamur ile cevizlerin üzeri kapatılıp, biraz bastırılır.
  • Rulet yardımı ile olabildiğince küçük karelere kesilir.
  • Mini kare bohçalar birbirinden ayrılıp, yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizilir.
  • Önceden ısıtılmış, 180 derece fırında, 20 dakika kadar pişirilir.
  • Fırından çıktıktan sonra üzerine pudra şekeri serpilir.

9 yorum:

  1. Güzel bir kurabiye hamurundan güzel bir fikirle harika bir sunum :) bence çok hoş...ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  2. merhabalar:)
    ne hoş,ne hünerli bir sayfa bu böyle..
    buram buram nergis ve emek kokuyor bu sayfa..:))
    emeklerinize sağlık..
    samimiyetiniz ile süslediğiniz sayfanıza, bayıldım...:)
    seve seve takipteyim bundan böyle..
    bende sizi bekliyorum sayfama,arzu ederseniz elbette..
    kucak dolusu sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  3. Çok teşekkürler,güzel yorumlarınız için.Her zaman beklerim sayfama,ben de zevkle gezdim sayfanızda,sizin de ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  4. ben bu fikre bayıldım.fırsat bulursam çikolata ile deniycem. ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler.Bence de çikolata çok iyi fikir,güzel olur sanıyorum.
      Sevgiler.

      Sil
  5. hımm çok güzelmiş. Yeni farkediyorum. ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hatırlatmak için arada eski tarifleri yayınlamak iyi oluyor :) Çok teşekkürler.

      Sil
  6. Cok degisik bir gorunume burunmus kurabiyeler.Aklina saglik.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok kısa sürede yapılan pratik bir tarif oldu Petek'ciğim.Çok teşekkürler.

      Sil

BLOG HESABI OLMADAN YORUM BIRAKMAK İSTEYENLER ;
''Yorumlama Biçimi'' isimli kutucuğa tıkladıktan sonra ''Anonim'' ayarını seçerek yorumunuzu bırakabilirsiniz.Yorum bıraktığınızda adınızı da yazarsanız sevinirim.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...