1 Mart 2011 Salı

ŞEKER HAMURU NASIL YAPILIR

Şeker hamuru tarifi
Şeker hamuru nasıl yapılır
     Bloglarda şeker hamuru ile yapılan pastaları gördükçe, bu malzeme kullanılarak yapılan pastalara, kurabiyelere ve bunları yapanlara hayran olmuştum.Sonra Ankara Bake Shop'da pasta malzemelerinin satıldığını duyup, hem malzeme hem de temel bilgiler almak için gittiğimde aldığım tarif  ve malzemeler ile ilk şeker hamuru denememi biraz acemice de olsa yaptım.Şeker hamuru, çok değişik şeyler yaratmaya uygun bir malzeme ve bu malzeme ile yapılan kurabiyelerde, pastalarda, yaratıcılıkta sınır yok sanıyorum.Aslında malzemenin içeriğinde ki; glikoz şurubu, gıda boyaları  ilk etapta biraz tedirgin edici ama bence başka hiç bir malzeme ile bu kadar yaratıcı pastalar yapılamadığından tercih ediliyor sanıyorum.Gerçi benim yaptığım pastalarda ki şeker hamurundan figürleri pasta sahipleri genellikle yemeyip, hatıra olarak sakladıklarından malzemelerin olası zararlarının da  minimuma indiğini düşünüyorum.
Malzemeler:
  • 1/4 cup su 
  • 1 yemek kaşığı toz jelatin 
  • 1 tatlı kaşığı gliserin 
  • 1/2 cup glikoz şurubu 
  • 900 gram pudra şekeri  
  • 1/2 çay kaşığı tylose   


Yapılışı: 
  • Su ve jelatin karıştırılır.
  • Glikoz şurubu da eklenerek benmari usulü eritilir.
  • Pudra şekerine jelatinli karışım yedirilir.
  • Yapışkanlığı gidene kadar pudra şekeri eklenerek yoğurulur.
  • Nişasta serpilmiş tezgah üzerinde silikon merdane ile açılarak kullanılır.
İLK ŞEKER HAMURLU PASTAM  :)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BLOG HESABI OLMADAN YORUM BIRAKMAK İSTEYENLER ;
''Yorumlama Biçimi'' isimli kutucuğa tıkladıktan sonra ''Anonim'' ayarını seçerek yorumunuzu bırakabilirsiniz.Yorum bıraktığınızda adınızı da yazarsanız sevinirim.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...