30 Kasım 2017 Perşembe

DAMLA SAKIZLI UN KURABİYESİ

Damla sakızlı un kurabiyesi tarifi
Damla sakızlı un kurabiyesi nasıl yapılır
Nişastalı un kurabiyesi tarifi
Nişastalı un kurabiyesi nasıl yapılır
     Damla sakızı tadını ve kokusunu çok sevince uyacağını düşündüğüm pek çok tarifte  kullanıyorum. Bu defa da kurabiyelerin kenarlarına bıçakla kesik atarak pişirildiğinde çiçek şekli alan nişastalı un kurabiyesinin göbeklerinde kullandım. Siz sevmiyorsanız yada damla sakızı reçeliniz yoksa kurabiyelerinizde damla sakızı reçeli yerine eritilmiş çikolata veya istediğiniz çeşit bir marmeladı kullanabilirsiniz.
Malzemeler:
  • 125 gram tereyağı 
  • Yarım çay bardağı zeytinyağı 
  • Yarım su bardağı pudra şekeri 
  • 2 yemek kaşığı dolusu buğday nişastası 
  • 2 su bardağı un 
  • 1 paket kabartma tozu 
  • 1 paket Dr.Oetker damla sakızlı vanilya 
  • Damla sakızı reçeli

Yapılışı:
  • Oda sıcaklığındaki tereyağı diğer malzemelerle karıştırılır.
  • Azar azar un da eklenerek ele yapışmayan yumuşak bir hamur yoğurulur.
  • Hamur biraz dinlendirilip, ceviz büyüklüğünde yuvarlanarak yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine aralıklı dizilir.
  • Kurabiyelerin kenarına bıçakla altı adet kesik atılır.
  • Tam ortasına parmakla veya oklava ile yuvarlak çukur açılır.
  • Önceden ısıtılmış 170 derece fırında yaklaşık 20-25 dakika pişirilir.
  • Fırından çıkan kurabiyelerin ilk sıcaklığı geçince ortaya açılan çukur kısıma bir çay kaşığı kadar damla sakızlı reçel konulur.
  • Reçel katılaştıktan sonra servis edilir.

4 yorum:

  1. şekillerine bittim yalnız :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kalıba filan gerek yok, sadece bıçakla bir kaç kesikten çiçek oluyor çok pratik :)

      Sil
  2. Nergis hanım selamlar pazar günü öğleden sonra eşim çay isteyince yanında araştırmalık birşeyler de olsa ne ıyi olur deyince,Bir iki gün evvel blogda gördüğüm bu kurabiyeler aklıma geldi.Zaten denemek için fırsat atiyordum.Damla sakızım çok az olmasına rağmen sonuç gerçekten inanılmaz oldu.Eşim çocuklar çok beğendi.Şekline bitmiştim ama lezzeti şeklini bastırdı.Ama ben üzerine damla sakızlı reçelim olmadığı için yazın antalyadan donerken doğal ürünler satan bir yerden aldığım hindistan cevizi reçelinden koydum.Hem hafif damla sakızı aroması hem hindistan cevizi reçelinin tadı gerçkten değişik çok lezzetli aromalara sahip bir kurabiye oldu.Ya ben çok teşekkür ederim size favori kurabiyelerim arasına girdi.Tarif için tekrar tekrar teşekkürler.(Tepsinin yarısı bitti bile :) )sevgiler...Beray

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Beray hanım tarifi beğenmenize sevindim.Damla sakızı reçeli gibi malzemeler her evde bulunmayacağından alternatif olarak marmelat, çikolata vb. kullanılabilir diye yazmıştım sizin kullandığınız hindistan cevizi reçeli de değişik olmuştur eminim, afiyetler olsun.Takip ettiğiniz için ben teşekkür ederim, sevgilerimle.

      Sil

BLOG HESABI OLMADAN YORUM BIRAKMAK İSTEYENLER ;
''Yorumlama Biçimi'' isimli kutucuğa tıkladıktan sonra ''Anonim'' ayarını seçerek yorumunuzu bırakabilirsiniz.Yorum bıraktığınızda adınızı da yazarsanız sevinirim.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...