9 Ekim 2017 Pazartesi

PİRİNÇLİ SEMİZOTU YEMEĞİ

Semizotu yemeği tarifi
Pirinçli semizotu yemeği tarifi
Pirinçli semizotu yemeği nasıl yapılır
   Yaz boyunca yazlığın bahçesinde kendi kendine çıkan yabani semizotlarından yemek ve salatalar yapmıştım.Yazlıktan dönünce bir de baktım ki kuruyan çiçek saksılarımızın içinden de semizotları çıkmış :) Ben semizotunun yemeğini de çiğinden yapılan yoğurtlu veya  domatesli semizotu salatasını  da seviyorum. Genellikle bütün bütün sarımsaklar koyduğum annem usulü semizotu yemeği yapsam da, bu defa pirinçli semizotu yemeği de yaparak arşivde bulunsun istedim.
Malzemeler: 
  • 1 büyük demet semizotu 
  • 1 adet kuru soğan 
  • 3 adet olgun domates 
  • Yarım çay bardağı pirinç
  • Yarım çay bardağı zeytinyağı 
  • Yarım çay bardağı su

Yapılışı:
  • Semizotlarının kökleri kopartılıp, ayıklanır.
  • Hiç kum kalmayana kadar bir kaç defa yıkanır.
  • Çatala gelecek büyüklükte doğranır.
  • Yemeklik doğranmış kuru soğanlar zeytinyağı konulmuş tencerede pembeleştirilir.
  • Domateslerin kabuğu soyulup, küp küp doğranarak eklenir.
  • Doğranmış semizotları, pirinç, tuz ve yarım çay bardağı kadar suyu da eklenerek, karıştırılır.
  • Tencerenin kapağı kapatılarak kısık ateşte pişirilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BLOG HESABI OLMADAN YORUM BIRAKMAK İSTEYENLER ;
''Yorumlama Biçimi'' isimli kutucuğa tıkladıktan sonra ''Anonim'' ayarını seçerek yorumunuzu bırakabilirsiniz.Yorum bıraktığınızda adınızı da yazarsanız sevinirim.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...