26 Temmuz 2017 Çarşamba

İNCİRLİ BADEMLİ GALETTE

İncirli galette tarifi
İncirli galette nasıl yapılır
Galette tarifi
Galette nasıl yapılır
     Pazarlarda incirlerin zamanı başladı; tezgahlarda, yol üstü duraklarında satılmaya başlandı. Ben çocukluk yıllarımdan beri mor renkli kavak incirlerini ve bardacık incirlerini, tadından yarılmış büyük beyaz incirlere göre daha çok severdim. Bizim buralarda yaşlılarımız halen incire yemiş derken, şimdilerde kuruyemişle karıştırılmasın diye mi yemişe incir denilmeye başlandı bilemiyorum. Zamanı geçmeye başlayan yemişler kekikli suya bandırılarak kurutulur; kış aylarında da içine badem, ceviz konularak yenilirdi. Ben de galettenin içine badem ve cevizin de yakışacağını düşünerek, mutfak sırları blogundan aldığım tarifin içine bütün bütün bademler ekleyerek yaptım.
Malzemeler:
  • 2 su bardağı un
  • 1 adet yumurta
  • 100 gram soğuk tereyağı
  • 1 yemek kaşığı soğuk su
  • 6 yemek kaşığı toz şeker
  • 1 çay kaşığının ucuyla tuz
  • 10 adet incir
Üzeri için:
  • Tarçın karıştırılmış toz şeker
  • 1 su bardağı tuzsuz badem veya ceviz


Yapılışı:
  • Un, buzdolabından çıkarılıp minik minik doğranmış soğuk tereyağı, toz şeker ve tuz mikserin düşük ayarında kum gibi oluncaya kadar karıştırılır.
  • Karışıma yumurta ve bir yemek kaşığı soğuk su da eklenip, önce düşük sonra orta devirde iyice karıştırılır.
  • Tezgahta yoğurulan hamur, streç film ile kapatılarak yarım saat kadar buzdolabında dinlendirilir.
  • İncirlerin sapı kesilip, dikine 6 parçaya bölünerek bekletilir.
  • Dinlenen hamur, yağlı kağıt üzerinde merdane ile bir parmak kalınlığında açılarak kağıtla birlikte fırın tepsisine alınır.
  • Tepsiye alınan hamurun kenarlarından bir parmak boşluk kalacak şekilde bölünmüş incirler ortadan başlayıp kenarlara doğru sıralanır.
  • İncirlerin arasına bütün halde veya irice kırılmış bademler konulur.
  • Hamurun ve incirlerin üzerine tarçınlı toz şeker serpilir.
  • Önceden 180 derece ısıtılmış fırında incirler suyunu çekip, hamurun kenarları kızarana kadar yaklaşık yarım saat pişirilir.

4 yorum:

  1. incir sevdalısı biri olarak bayıldım bu görüntüye kesinlikle denicem ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu tarifi ben başka meyvelerle de yapıyorum ama incir seviyorsanız bence de ilk bundan başlayın :) Umarım beğenirsiniz, kolay gelsin.Sevgilerimle.

      Sil

BLOG HESABI OLMADAN YORUM BIRAKMAK İSTEYENLER ;
''Yorumlama Biçimi'' isimli kutucuğa tıkladıktan sonra ''Anonim'' ayarını seçerek yorumunuzu bırakabilirsiniz.Yorum bıraktığınızda adınızı da yazarsanız sevinirim.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...