11 Kasım 2016 Cuma

LEBLEBİ TOZU KURABİYESİ

Leblebi tozu kurabiyesi tarifi
Leblebi tozlu kurabiye nasıl yapılır
Leblebi tozlu kurabiye tarifi
Leblebi- Leblebi Tozu- Leblebi Şekeri
     Geçtiğimiz günlerde marketlerden birinde tadımlık olarak denememizi istedikleri kurabiyenin leblebi tozuyla yapılmış olabileceği hiç aklıma gelmemiş, ilk anda tahinli kurabiyeye benzetmiştim. Uzun yıllardır yemediğim, unuttuğum bu lezzeti tekrar hatırlatan bu kurabiyeyi evde denemek isterken; biraz da aceleciliğimden olsa gerek aldığım leblebi tozunu olduğu gibi hamur yoğurma kabına döküverince hamuru toparlayabilmek için biraz daha yağ, bir tane daha yumurta koymalıyım derken epey fazla kurabiye yapmış oldum :) Neyse ki, sonuçta tadını herkesin beğendiği çok gevrek bir kurabiye oldu ama siz gene de bu ölçüleri yarıya indirerek yapabilirsiniz.
Malzemeler:
  • 500 gram leblebi tozu 
  • 2 su bardağı un 
  • 2 su bardağı pudra şekeri 
  • 2 adet yumurta 
  • 2 su bardağı zeytinyağı 
  • 200 gram tereyağı 
  • 1 paket kabartma tozu
Üzerine:
  • Toz şeker 
  • Leblebi 
  • Leblebi şekeri
Yapılışı:
  • Leblebi tozu, un, pudra şekeri ve kabartma tozu karıştırılır.
  • Oda sıcaklığındaki tereyağı, yumurta ve zeytinyağı da eklenip, yumuşak bir hamur yoğurulur.
  • Hamurun üzeri streçlenip, 15-20 dakika kadar buzdolabında dinlendirilir.
  • Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar kopartılıp, toz şekere bulanır.
  • Yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine dizilir.
  • Üstlerine leblebi veya leblebi şekeri batırılır.
  • Önceden ısıtılmış 175 derece fırında yaklaşık 15-20 dakika üstleri kızarana kadar pişirilir.
  • Fırından çıkarılan kurabiyelerin çok yumuşak olması sizi yanıltmasın dışarıda durdukça sertleşip gevrekleştiğinden, soğuduktan sonra tepsiden alınır.

14 yorum:

  1. Leblebi tozuna da bayılırım :) kurabiyesine de bayılacağımdan eminim.

    YanıtlaSil
  2. Leblebi tozunu, ben dört beş yaşlarındayken mangal başında güya Mehmet Dedem'e kahve yaparken Mehmet Dedem de bana pirinç havanda toz şeker ve leblebi döverek leblebi tozu yaptığından beri unutmam.

    Hiç duymadığım bu tarif o yüzden tadı kadar anlam olarak da lezzetli gözükür bana. Çok teşekkürler benim için değerli olacak bu paylaşım için :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir tat bir koku bazen çok eskilere götürüyor, belki sizi de bir an bile olsa çocukluğunuza götürür :) Sevgilerimle.

      Sil
  3. oo ama biz ilkokuldayken bakkaldan kağıt külahlarda ne de çok alıp yerdik leblebi tozu.Nostaljik oldum:) Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çocukluğumuzun nostaljik lezzetine bu kurabiye ile dönüş yapabilirsiniz :) Çok teşeşekkürler.

      Sil
  4. Hiç aklıma gelmezdi böyle bir kurabiye yapmak, harikasınız;) Ellerinize sağlık,sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tadını da beğeneceğini düşünüyorum, çok teşekkür ediyorum.Sevgilerimle.

      Sil
  5. Leblebi tozuna bayılan biri olarak bu leziz kurabiye en kısa zamanda yapılacaklar listesinde 1.numarayı aldı bile...
    Ellerinize emeklerinize sağlık.
    Harikasınız.
    Sevgilerimi bıraktım size sımsıkı sarılarak.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim umarım tadını da beğenirsiniz.Size de kolay gelsin, benden de sonsuz sevgiler...

      Sil
  6. leblebiyi tek başına yemeyi bazen sevmiyorum ama tozuna ve böyle kurabiyesine hayır diyemem ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kurabiye bizim için nostalji oldu siz yaştakiler için de eski tatları deneme fırsatı olur :). Çok teşekkür ediyorum, sevgilerimle.

      Sil
  7. Ben leblebi tozu bulamıyorum ama, rondodan mı geçirip yaptınız

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İzmir'de Kemeraltı'nda Değirmen'den almıştım siz nerede oturuyorsunuz bilmiyorum ama robottan geçirerek veya biraz uzun sürse de havan da döverek de yapabilirsiniz.

      Sil

BLOG HESABI OLMADAN YORUM BIRAKMAK İSTEYENLER ;
''Yorumlama Biçimi'' isimli kutucuğa tıkladıktan sonra ''Anonim'' ayarını seçerek yorumunuzu bırakabilirsiniz.Yorum bıraktığınızda adınızı da yazarsanız sevinirim.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...