19 Haziran 2015 Cuma

RENKLİ PİLAV

Siyah pirinç pilavı tarifi
Renkli pilav nasıl yapılır
Siyah pirinç ile renkli pilav tarifi
     Siyah pirinçten daha önce pilav pişirdiğimde biraz daha renklendirilse nasıl olur acaba diye düşünmüştüm :) Bu düşünceyle haşladığım pancarların kırmızı renkli suyunu da aralarına katarak üç renkli pilav yaptım.Pişerken renklerin birbirine karışmaması için, pirinçleri ayrı ayrı pişirdim.Tarif biraz uzun gibi görünse de; aynı anda üç ayrı kapta pişirilirse, zaman açısından normal pilav yapmaktan hiç bir farkı olmayan bu pilavla sofralarınızı renklendirebilirsiniz.
     Malzemeler:
  • 1 su bardağı basmati pirinç
  • 1,5 su bardağı haşlanmış pancarın sıcak suyu
  • Yarım kahve fincanı zeytinyağı
  • Tuz
  • 1 su bardağı siyah pirinç 
  • 2,5 su bardağı sıcak su 
  • Yarım kahve fincanı zeytinyağı 
  • Tuz 
  • 1 su bardağı basmati pirinç
  • 1,5 su bardağı sıcak su 
  • Yarım kahve fincanı zeytinyağı
  • Tuz
  • Dereotu
  • Karabiber
Yapılışı:
  • İki adet orta boy pancar soyulup, parçalanarak üç su bardağı su ile haşlanır.
  • Pancarın pembe haşlama suyundan 1,5 su bardağı ayrılır.
  • Basmati pirinç sıcak tuzlu su içinde 15 dakika kadar bekletilip, süzülür.
  • Zeytinyağı konulmuş tavada süzülen pirinçler biraz kavrulur.
  • Pancarın haşlama suyu ve tuz eklenerek suyunu çekene kadar kapağı kapalı olarak kısık ateşte pişirilir.
  • Pilavın üzerine kağıt havlu örtülerek demlenmeye bırakılır.
  • Siyah pirinç sıcak tuzlu su içinde yarım saat bekletilip, süzülür.
  • Zeytinyağı konulmuş tavada süzülen pirinçler biraz kavrulur.
  • Sıcak su eklenip, kapağı kapalı olarak kısık ateşte pilav suyunu çekene kadar pişirilir.
  • Pilavın üzerine kağıt havlu örtülerek demlenmeye bırakılır.
  • Basmati pirinç sıcak tuzlu su içinde 15 dakika kadar bekletilip, süzülür.
  • Zeytinyağı konulmuş tavada süzülen pirinçler biraz kavrulur.
  • Sıcak su eklenip, kapağı kapalı olarak kısık ateşte pilav suyunu çekene kadar pişirilir.
  • Geniş bir kabın içinde pirinçleri kırmadan alttan üste doğru üç renk pilav karıştırılır.
  • İnce kıyılmış dereotu ve karabiberi de eklenerek, sıcak servis edilir.

32 yorum:

  1. Lütfen bize de bekliyorum sizi ben :-)) nefis görünüyor elinize sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de sizi her zaman beklerim audrey :) Çok teşekkür ediyorum, sevgilerimle.

      Sil
  2. Rengarenk içim açıldı. Ellerinize sağlık, sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bana da sadece siyah pirinç pilavı biraz kasvetli gelmişti, böyle daha iyi oldu sanki :) Sevgilerimle.

      Sil
  3. Muhteşem görünüyor elinize sağlık :) <3
    http://duygugoker.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  4. Ay bu nasıl müthiş birşey. Böyle pirinç çeşitleri olduğunu bilmiyordum. Harika.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler.Siyah pirinç bir kaç yıldır satılıyor, kırmızı olanı da ben pancar suyu ile pişirerek renklendirdim.Sevgiler.

      Sil
  5. Ba-yıl-dımmm... görüntü çoook hoş Nergis hanımcığımmm.... ellerinize sağlık... yalnız ben daha önce siyah pirinç hiç görmedim tadı nasıldı... farklı bir aroması falan yok değil mi...denemek isterim...sevgiler... Selma'nın Organik Mutfağı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Siyah pirinci renklendirsem daha iyi olur gibi geldi bana da :) Siyah pirincin belirgin bir aroması yok, bildiğimiz pirinçten tek farkı pişmesi için biraz daha fazla su gerekiyor.Denemek isterseniz, Migroslarda satılıyordu.Çok teşekkür ediyorum, sevgilerimle.

      Sil
  6. sofrada çok şık bir görsel:)) hiç böyle bir pilav denemedim ama eminim ki lezzetlidir.. ellerinize sağlık,sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında lezzet olarak bildiğimiz pilavdan çok farkı yok ama görsel olarak değişik olur diye düşünmüştüm.Çok teşekkür ediyorum, sevgilerimle.

      Sil
  7. Bayıldım :)) Eline sağlık Nergizcim :*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Nurdan'cığım :) Sevgilerimle.

      Sil
  8. Ne kadar yaratıcısınız, rengarenk bir pilav olmuş,ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  9. Yanıtlar
    1. Kırmızı, siyah, beyaz uyumunu ben de severim :)

      Sil
  10. ne güzel görüntü böyle ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  11. Oldukça da uğraştırmış sizi. Üç kere pilav pişirmişsiniz. Ama çok güzel olmuş değmiş doğrusu. Ellerinize sağlık.. Siyah pirinci de çok merak ediyorum. Denemeliyim sanırım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Üç ayrı kapta aynı anda pişirdiğim için, normal pilav yapmaktan daha fazla uğraştırmadı ama tarifi biraz uzunca yazdım herhalde :) Sevgilerimle.

      Sil
  12. Çok güzel görünüyor,ellerine sağlık.Harikasınnnnn :) sevgiler.

    YanıtlaSil
  13. İlk defa bu kadar güzel ve göze hitap eden bir pilav görüyorum. Siyah pirinç eklemeden, iki renkli olarak denemeyi düşünüyorum ilk olarak. Ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, beğenmenize sevindim :) Denemelerin sonu yok, önce iki sonra üç yaparsınız, sevgiler.

      Sil
  14. çok nefis görünüyor süper bir tarif daha ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  15. renk şöleni gibi olmuş muhteşem görünüyor ellerine sağlık ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de renkli her şeyi çok seviyorum :) Çok teşekkürler, sevgiler.

      Sil

BLOG HESABI OLMADAN YORUM BIRAKMAK İSTEYENLER ;
''Yorumlama Biçimi'' isimli kutucuğa tıkladıktan sonra ''Anonim'' ayarını seçerek yorumunuzu bırakabilirsiniz.Yorum bıraktığınızda adınızı da yazarsanız sevinirim.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...