29 Haziran 2015 Pazartesi

KARPUZLU LİMONATA

Karpuzlu limonata tarifi
Karpuz suyu tarifi
Karpuzlu içecek nasıl yapılır
     Sıcak yaz günlerinde yapılabilecek en güzel içeceklerden biri de, bol buzlu karpuzlu limonata diye düşünüyorum.Bu içeceğin her şeklini denemiş biri olarak :) bence bu tarifte olmazsa olmaz olan çekirdekleri ayıklanmış bir karpuz dilimi ve buz, diğer malzemeleri tercihlerinize göre belirleyebilir; isterseniz limon suyu, maden suyu ve karpuzun tatlılık oranına göre toz şeker koyabilir veya hiç koymayabilirsiniz.Karpuz büyüklükleri çok farklı olduğu için ben ölçüleri kabuksuz olarak 300 gram kadar gelen bir dilim karpuza göre verdim, siz kişi sayısına ve damak zevkinize göre kendi ölçülerinizi belirleyebilirsiniz.
Malzemeler:
  • 1 dilim karpuz 
  • Yarım limonun suyu 
  • 1 yemek kaşığı toz şeker 
  • Buz 
Yapılışı: 
  • Karpuz dilimlenip, kabuğu çıkartılır.
  • Karpuzun çekirdekleri temizlenip, iri parçalar halinde mutfak robotunda parçalanır.
  • Süzgeçten geçirilip, limon suyu ve toz şeker eklenir.
  • Şeker eriyene kadar karıştırılıp, bardaklara paylaştırılır.
  • Üzerine buz eklenip, servis edilir.

50 yorum:

  1. Karpuzu her türlü çok severim sanırım bu da favori içeceklerimden biri olabilir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Karpuz seviyorsanız, eminim bu içeceği de seversiniz :)

      Sil
  2. Ellerinize sağlı Sıcak yaz günleri çin serinletici bir içecek.Gerçi biz daha hiç bir sıcaklığı göremedik her gün yağmur ve serin.Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gülten hanımcığım yakında Ankara'nın çöl sıcakları başlar, o zaman denersiniz :) Çok teşekkürler, sevgiler.

      Sil
  3. Sıcak yaz günlerinde serinletici bir içecek olmuş ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  4. Yaz geldi diyemesem de o havalaarda içi ferahlatacak bir içecek! ev yapımı şeyleri daha çok sevyorum =) elinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yakında bu yağmurlu günleri arar mıyız bilmem :) Teşekkürler, sevgiler.

      Sil
  5. Bir yerde karpuz suyu denemiş ve pek beğenmemiştim. Belki önyargılı olacak ama karpuzu kesip de şekilli şık bir sunumla yemeyi tercih ederim :)
    Ellerinize sağlık tabii...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence kendi damak zevkinize göre malzeme miktarını azaltıp, çoğaltarak seveceğiniz bir içecek yapabilirsiniz diye düşünüyorum.Teşekkürler, sevgiler.

      Sil
  6. Tm bir yaz içeceği olmuş elinize sağlık

    YanıtlaSil
  7. Ellerinize sağlık.. Mis gibi serin serin...:)

    YanıtlaSil
  8. Buna bayıldım, harika görünüyor. Ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değişik içecekleri sevdiğinizi biliyorum, eminim bunu da seversiniz :) Çok teşekkürler, sevgiler.

      Sil
    2. sizin içecek tariflerinize bayılıyorum,hepsini deniyorum biliyorsunuz. Karpuaztayı biraz abartıp neredeyse bir tüm karpuzla yaptım:) iftara misafirlerim vardı onlar da biz de bayıldık:) tarif için çook teşekkürler...
      sevgiler..

      Sil
    3. Beğendiğiniz için ben teşekkür ederim.Misafirlerinize de size de afiyet olsun :) Sevgilerimle.

      Sil
  9. Elinize saglik nergiscim sahanesin canim cekti inan buzgibi nefistir..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tam bu sıcaklar için, yapması da içmesi de kolay :) Çok teşekkür ediyorum, sevgilerimle.

      Sil
  10. Katı meyve sıkacağı ile de olabilir belki. Hem limonu hem karpuzu geçiririz. İlk fırsatta denenecek :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Limon kabuğu ayrı bir tat verebilir, bir de öyle deneyelim :) Size de afiyet olsun.Sevgiler.

      Sil
  11. Karpuzlu limonata inanılmaz lezzetli oluyor..Ben de çok beğenerek yapıyorum..Ellerinize sağlık.Denemeyen varsa mutlaka denesin..Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biz de çok seviyoruz, hem yerken çekirdekleri çıkarmakla uğraşılmadığından içmesi de kolay, şık bir sunum oluyor :) Sevgilerimle.

      Sil
  12. güzel bir tarif :)

    YanıtlaSil
  13. Harika bir fikir!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler, böylece büyük boy karpuzları tüketmek için de bir alternatif oluyor :)

      Sil
  14. çok merak ettim, mutlaka deneyeceğim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Denemek için karpuzun bir dilimi bile yeterli :) Umarım beğenirsiniz, sevgilerimle.

      Sil
  15. Karpuzu çok severim zaten. Her şekli ile nefis olmuştur.
    Ellerine sağlık Nergisciğim
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben bu halini daha çok sevdim Şeniz'ciğim, bir kez çekirdeklerini çıkardıktan sonra sunumu güzel, servisi de çok kolay oluyor :)

      Sil
  16. karpuzun suyuna ekmek banmaya bayılırım ben şimdi bunu deneyeceğim demektir :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zaman beğeneceğiniz garanti görünüyor :) Afiyet olsun, sevgiler.

      Sil
  17. nefis görünüyor elinize sağlık..

    YanıtlaSil
  18. rengi o kadar güzel ki süper görünüyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok doğal ve güzel renkli bir içecek Hatice'ciğim.Teşekkür ediyorum, sevgilerimle.

      Sil
  19. Görüntü o kadar güzel ki içim ferahladı. Ellerine sağlık Nergis cim mutlaka deneyeceğim 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Selcen'ciğim, umarım tadını da beğenirsin :) Sevgilerimle.

      Sil
  20. Sıcak havalar için ideal içecek. Ellerine sağlık çok güzel görünüyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hem de çok pratik :) Teşekkürler,.sevgilerimle.

      Sil
  21. inanılmaz ferahlatıcı görünüyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yerken çekirdekleri ile uğraşılmadığından bence de karpuzdan daha ferahlatıcı bir içecek :)

      Sil
  22. Ellerinize sağlık sıcaklar da çok iyi gider

    YanıtlaSil

BLOG HESABI OLMADAN YORUM BIRAKMAK İSTEYENLER ;
''Yorumlama Biçimi'' isimli kutucuğa tıkladıktan sonra ''Anonim'' ayarını seçerek yorumunuzu bırakabilirsiniz.Yorum bıraktığınızda adınızı da yazarsanız sevinirim.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...