22 Ocak 2015 Perşembe

LİMON KABUĞU REÇELİ

Limon kabuğu reçeli nasıl yapılır
Limon kabuğu reçeli tarifi
     Kuşadası'nda kuzenimizin yazlığının bahçesinden yazın topladığımız kalın kabuklu limonların kabuğundan reçel, suyundan ise limonata yaptık. Limon kabuğu reçeli yaparken kabukların sadece beyaz kısmı kullanıldığından, kabukların sarı kısmını rendenin en ince tarafı ile rendeleyip tatlılarda, keklerde, kurabiyelerde kullanmak için limon kabuğu şekerlemesi yapıp saklayabilirsiniz.
Malzemeler:
  • 1 kilogram kalın kabuklu limonun kabuğu 
  • 6 su bardağı toz şeker                         
  • 3 su bardağı su              
  • 3-4 adet tarçın çubuğu 
  • 8-10 adet karanfil 
  • 1 adet limonun suyu 
Yapılışı:
  • Limonlar derin bir kapta suyun içinde bekletilip, fırçalanarak iyice yıkanır.
  • Limonların sarı dış kabukları rendenin ince tarafı ile çok derin olmayacak şekilde rendelenir.
  • Limonların iki ucu kesilip, portakal kabuğu soyar gibi altı veya sekiz dilime kesilir.
  • Limonun beyaz kabukları minik rulolar halinde sarılıp iğne ile ipe dizilir.
  • İpe dizili kabuklar her defasında suyu değiştirilerek, kaynatılıp suyu dökülür.
  • Tencereye alınan kabukların üzerine toz şeker ve limon suyu eklenir.
  • Karıştırılarak bir gece buzdolabında bekletilir.
  • Limon kabuklarına su, tarçın çubukları ve karanfil eklenir.
  • Reçel kıvamı alıncaya kadar kısık ateşte kaynatılır.
  • Tarçın çubukları tencereden alınıp, reçel kavanozlara paylaştırılır.
  • Kavanozların kapağı kapatılıp, ters çevrilir.

23 yorum:

  1. İlk defa görüyorum. Limonsever olarak bunu deniycem...
    Deniycem de... sizinki gibi limonları nereden bulucam, onu bilemiyorum...
    Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben şanslıydım dalından kopartıp yapmıştım ama bu gün pazarda da satıldığını gördüm.Umarım bulabilirsiniz, sevgiler.

      Sil
  2. Ellerinize sağlık. Üşengeçliğimden yapamadım birtürlü. Kabuklar ayrıldı bekliyorlar bu tembeli.. Limonun suyunu kaç defa değiştirdiniz Nergis hanım. Güle güle yiyin inşallah.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Diğer yaptıklarınızın yanında limon kabuğu reçeline sıra gelmemiştir :) Kabukları üç defa suyunu her defasında değiştirerek kaynattım.Çok teşekkür ederim, sevgilerimle.

      Sil
  3. Mis gibi kokmuştur mutfağınız,ellerinize sağlık.
    http://denizkokusuu.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten limon ne hoş kokar değil mi, halen yerken reçel de kokuyor.Teşekkürler.

      Sil
  4. Antalya'da turunçla yapılır.Eminim limonla da çok lezzetli olmuştur. Misss gibi limon kokusu bile yeter.Ellerinize sağlık.Takibimdesiniz.Ben de beklerim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben limonlu tatları sevdiğimden midir bilmem limonla da güzel oldu.Çok teşekkürler.

      Sil
  5. Mis gibi ellerinize sağlık ....

    YanıtlaSil
  6. Ben de çok az limonla deneme yaptım, daha evvel içiyle beraber yaptım o da çok güzel oldu..sizinki de çok güzeldir eminim..selamlr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tadımlık da olsa ben de değişik reçeller denemeyi seviyorum.Çok teşekkürler, sevgiler.

      Sil
  7. her zaman takipteyim, sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler, her zaman beklerim.Sevgiler.

      Sil
  8. Nergis ablam facede gördüğümden beri aklımda kaldı, mutlaka yapmak istiyorum limon tatlılara çok yakışıyor, eminim reçelide nefistir, ellerine sağlık!!!Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sibel'ciğim eminim sen daha güzelini yaparsın :) Sevgiler.

      Sil
  9. İpi nezaman çıkartıyoruz

    YanıtlaSil
  10. İpi nezaman çıkartıyoruz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Reçel kıvamını almak üzereyken ipi kesip, tencerenin içindeyken çatal yardımıyla çekip çıkartıyorum.

      Sil
  11. Kaynatilmis suyun içinde ne kadar bekliyo limon kabuklari 3 defa kaynatilmiß su mu eklicez degiştorerek orayi hic anlamadim nergiz ablacim yardimci olursan sevinirim.. günaydin��

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Limonların kabuğunu temizlemek ve dışını kolay traşlayabilmek için soğuk suyun içinde bir gece bekletiyorum.Sonra her defasında ketılda su ısıtarak tenceredeki eski suyu döküp yeni su koyarak üç defa bir kaç dakika kaynatıyorum.Sonra şeker,su, tarçın çubuğu ve karanfil ekleyerek reçel kıvamına gelene kadar kısık ateşte pişiriyorum.Ocaktan indirmeye yakın limon suyu ekliyorum.Umarım anlaşılır olmuştur :) Kolaylıklar dilerim.

      Sil
  12. YARIN DENEMEYİ DÜŞÜNÜYORUM UMARIM OLUR

    YanıtlaSil

BLOG HESABI OLMADAN YORUM BIRAKMAK İSTEYENLER ;
''Yorumlama Biçimi'' isimli kutucuğa tıkladıktan sonra ''Anonim'' ayarını seçerek yorumunuzu bırakabilirsiniz.Yorum bıraktığınızda adınızı da yazarsanız sevinirim.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...