15 Kasım 2014 Cumartesi

SÜT REÇELLİ ( DULCE DE LECHE ) KURABİYE

Süt reçeli tarifi
Süt reçeli nasıl yapılır 
Süt reçelli kurabiye tarifi
Dulce de leche tarifi
Dulce de leche nasıl yapılır
     Bizim için bu yazın favorilerinden olan süt reçelini ( dulce de leche) yaz boyunca bir kaç defa yaptım.Beyaz kurabiyelerin içinde kontrast olması için, bu defa biraz daha fazla kaynatarak koyu renkli olmasını sağladığım süt reçelinin bence hem rengi hem de karamelli tadı diğerlerine göre çok daha güzel oldu.Benim süt reçeli için burada verdiğim ölçüler yarım ölçü ama siz süt reçelini tam ölçüsü ile yaparsanız, gerektiğinde kullanmak için buzdolabınızda elinizin altında hazır olarak bulundurabilirsiniz.Hiç bir şey yapamazsanız, kahvaltılarınızda kullanabilir, kahvenize bir kaşık ekleyebilir veya süt reçelli dondurma yapabilirsiniz.
Malzemeler:
  • 150 gram tereyağı 
  • 2 çay bardağı pudra şekeri 
  • 1 çay bardağı zeytinyağı 
  • 1 adet yumurta 
  • 2,5 su bardağı un 
  • 1 paket kabartma tozu 
Süt reçeli malzemeleri:
  • 2,5 su bardağı süt 
  • 1/2 su bardağı toz şeker 
  • 1/2 çay kaşığı karbonat 
Yapılışı: 

  • Oda sıcaklığındaki tereyağı pudra şekeri ile karıştırılır.
  • Diğer malzemeler de karıştırılarak hamur yoğurulur.
  • Streç filme sarılıp, buzdolabında 15-20 dakika dinlendirilir. 
  • Buzdolabından çıkınca hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar kopartılıp, yuvarlanır.
  • Yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine aralıklı olarak dizilir.
  • Kurabiyelerin ortasına bastırılarak çukurlaştırılır.
  • Önceden ısıtılmış 175 derece fırında 20-25 dakika beyaz kalacak şekilde pişirilir.
  • Pişen kurabiyelerin üzerine pudra şekeri elenir.
  • Ortasındaki çukur kısımlara çay kaşığı ile süt reçeli konulur.
Süt reçelinin yapılışı:

  • Derin bir tencerede süt ve toz şeker kaynatılır.
  • Kaynamaya başlayınca karbonat eklenir.
  • Dibinin tutmaması için arada karıştırılır.
  • Orta ateş üzerinde rengi koyulaşana kadar kaynatılır.
  • Ocaktan indirilip, soğuyunca kullanılır.

18 yorum:

  1. slm ben asli sayfanizi yeni kesvetim kutlarim hepsi cok hos
    elleriniz dert görmesin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizin de elleriniz dert görmesin, her zaman beklerim.Sevgilerimle.

      Sil
    2. Bu tarifi deneyeceğim.ellerinize sağlık..Bizlere farklı tarifler verdiğiniz paylaştığınız için çok teşekkürler.emeğinize sağlık..

      Sil
    3. Takip ettiğiniz için ben teşekkür ederim.Size de kolay gelsin, afiyet olsun.Sevgiler.

      Sil
  2. Nergisciğim hep denemek istediğim ama bir türlü sıranın gelmediği bir tarif süt reçeli kurabiyeler ile birlikte çok hoş olmuş ellerine sağlık sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında ben de epey geç denedim Mine'ciğim ama şimdi sık sık yaparak arayı kapatıyorum :) Özellikle çocuklar için nutella vb. yerine tercih edilebilecek çok sağlıklı bir alternatif.Yazın dondurmasını yapmıştım onu da beğeneceğini düşünüyorum.Sevgilerimle.

      Sil
  3. ellerinize saglik...denicem ilk firsatta :) ama ben sut recelini hazir kullanacam :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Süt reçelinin hazır kullanmanıza değmeyecek kadar basit bir tarifi var, ocağın üzerinde kendi kendine oluyor.Hazır satılanlarda uzun süre dayanabilmesi için mutlaka katkı vardır, bence bir kez deneyin inanın kurabiye yapmaktan daha kolay :)

      Sil
  4. Sitenizi çok beğendim.Ilk kez bugün rastladım. Tarifleriniz ne kadar güzel ve özel.Keşke daha önce görseydim.Ben de bulunduğum yerin yemek ve özelliklerini tanıtmak istiyorum.Daha çok yeniyim ,inşallah az da olsa yapabilirim. Bloğumun adı pembezambak.wordpress.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel sözleriniz için çok teşekkür ederim.Ben evde pişirdiğim yemekleri paylaştığım için dolayısıyla yaşadığım yerin yemeklerini de paylaşmış oluyorum :) Hepimiz bir iki yıl önce yeniydik, eminim çok güzel şeyler yapabilirsiniz.Sevgiler.

      Sil
  5. Nasıl güzel tarifleriniz var hepsini kendime yakın buldum.ellerinize sağlık.Sitenizden ayrılamadım.Bilmediğim çok şey varmış.Frenk inciri bizim bahçede de var yazın çok severek tiüketiriz.Suyunun ve marmelatının yapıldığını bilmiyordum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok çok teşekkürler.Bilmediğimiz şeylere bir yerlerde rastlamak blogların en güzel tarafı bence de.Frenk incirinin marmelatı ve şerbetini denemek için bilmeden yapmıştım ama gelen yorumlardan anladığıma göre Avrupa'da marmelatı ve likörü yapılıyormuş.Sevgiler.

      Sil
  6. Ben yaptım çok güzel oldu tavsiye ederim

    YanıtlaSil
  7. Ben zehra kurabiyeler çok güzel görünüyor ellerinize sağlık süt reçelide çok güzel oluyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Süt reçelini ben de kurabiyeye çok yakıştırdım.Çok teşekkürler, sevgiler.

      Sil
  8. Ellerinize sağlık çok güzel görünüyorlar

    YanıtlaSil

BLOG HESABI OLMADAN YORUM BIRAKMAK İSTEYENLER ;
''Yorumlama Biçimi'' isimli kutucuğa tıkladıktan sonra ''Anonim'' ayarını seçerek yorumunuzu bırakabilirsiniz.Yorum bıraktığınızda adınızı da yazarsanız sevinirim.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...