24 Kasım 2014 Pazartesi

KİNOALI ÇİKOLATALI TATLI

Kinoalı tatlı tarifi 
Kinoalı tatlı nasıl yapılır
Vegan tatlı tarifi
Vegan çikolatalı tarifi
     Besin değerleri çok yüksek olan kinoayı daha önce maydanozlu kinoa salatası, avokadolu kinoa, kinoalı kısır gibi değişik salata tariflerinde kullanmıştım ama  pek çok tarifte kullanılabileceğini okuduğum kinoanın tatlısını yaparken biraz da bitter çikolata ekleyerek, çikolatalı bir tatlı yapmak istedim.Ben soya sütü kullandım ama siz normal süt kullanarak da yapabilirsiniz.
Malzemeler:
  • Yarım su bardağı kinoa 
  • 1 su bardağı toz şeker 
  • 3 su bardağı soya sütü 
  • 3 yemek kaşığı tepeleme buğday nişastası 
  • 80 gram bitter çikolata 

Yapılışı:
  • Kinoa bol soğuk su içinde bekletilir.
  • Durulandıktan sonra suyu süzülüp, tencereye alınır.
  • Üzerini geçecek kadar suyla haşlanıp, süzülür.
  • Soya sütünün bir su bardağı kadarı ile buğday nişastası ezilip, inceltilir.
  • Soya sütü, şeker, inceltilmiş nişasta ve suyu süzülmüş haşlanmış kinoa tencereye alınır.
  • Arada karıştırılarak muhallebi gibi pişirilir.
  • Piştikten sonra üç kaseye paylaştırılır.
  • Birinci kasedeki muhallebi ıslatılmış 20-25 santim çapındaki kalıba yayılır.
  • Buzdolabına konulup, donması sağlanır. 
  • İkinci kaseye sıcakken bitter çikolata eklenip, eriyene kadar karıştırılır.
  • Donmuş birinci katın üzerine çikolatalı ikinci kat dökülür.
  • Buzdolabında donduktan sonra üçüncü kase de en üste yayılır.
  • Servis edileceği zaman buzdolabından çıkartılıp dilimlenerek servis edilir.

4 yorum:

  1. ben yalnizca salatalarda kullaniyorum, bu da degisik bir tatli olmus. Ellerinize saglik...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de genellikle salatalarda kullanıyordum ama tatlılarda, çorbalarda, dolmalarda da kullanılabiliyor.Denemek lazım :) Teşekkür ederim, sevgiler.

      Sil
  2. kinoayı ilk defa duyuyorum.nereden bulabiliriz.ellerine saglık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kinoalı tarifleri bir kaç defa paylaşmıştım ama görmediniz sanırım.Büyük marketlere bakabilirsiniz, bir ara Migros'larda görmüştüm.Sevgiler.

      Sil

BLOG HESABI OLMADAN YORUM BIRAKMAK İSTEYENLER ;
''Yorumlama Biçimi'' isimli kutucuğa tıkladıktan sonra ''Anonim'' ayarını seçerek yorumunuzu bırakabilirsiniz.Yorum bıraktığınızda adınızı da yazarsanız sevinirim.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...