14 Temmuz 2014 Pazartesi

PATLICAN YEMEĞİ

Patlıcan yemeği tarifi
Patlıcan yemeği nasıl yapılır
     Sıcak yaz günleri için çok lezzetli, çok hafif bu patlıcan yemeğini; normal büyüklükteki patlıcanların baş kısımlarını bütün bırakıp artı şeklinde keserek, diğer taraflarını da iki üç parmak kalınlığında dilimleyerek hiç su eklemeden sadece domatesin suyu ile pişiriyordum.Pazarda nerede ise arpacık soğanı büyüklüğündeki bu patlıcanları bulunca, baş kısımlarını artı şeklinde kestiğim minik patlıcanları, arpacık soğanları, kiraz domatesleri ve sarımsak dişlerini bütün olarak pişirdim.
Malzemeler:
  • 1 kilogram patlıcan 
  • 1 adet kurusoğan 
  • 2 adet acı sivri yeşil biber
  • Yarım kilogram domates 
  • 10-15 adet kiraz domates
  • 1 yemek kaşığı domates salçası 
  • 5 yemek kaşığı zeytinyağı
  • 10 diş sarımsak 
  • 10-15 adet arpacık soğan
  • 1 çay bardağı sıcak su 
  • Tuz
Yapılışı:
  • Patlıcanların sapları biraz kalacak şekilde temizlenip, alacalı soyulur.
  • Baş kısmı kopartılmadan, bıçakla artı şeklinde kesilir.
  • Tuzlu su doldurulmuş kaba konulup, acısının çıkması için bekletilir.
  • Yemeklik doğranmış kuru soğanlar, yağda pembeleşene kadar kavrulur.
  • Salça, ince doğranmış domates ve biberler de eklenir.
  • Patlıcanlar, tuzlu suyun içinden elimizle suyu sıkılarak alınır.
  • Soyulmuş sarımsaklar, kiraz domatesler ve arpacık soğanlar da bütün olarak eklenip, karıştırılır.
  • Çok az sıcak su konulup, tencerenin kapağı kapatılır.
  • Kısık ateşte, bir saat kadar pişirilir.

3 yorum:

  1. ellerinize sağlık...
    bu akşamki menümüzde vardı bu yemek:) ancak benim patlıcanlarım öyle minyatür değildi. klasik uzun olanlardan :) benim çok severek yediğim bir yemektir. tam yaza uygun, oldukça hafif. üzerine yoğurt da dökerim, çok yakışıyor. tavsiye ederim. yazık ki eşim çok sevmiyor bu yemeği. çok sıklıkla yapamasam da yaz boyu bi iki defa yapıyorum.
    sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için teşekkür ederim Zeze .Ben de ilk defa bu kadar küçük patlıcan bulunca yapmak istedim yoksa dediğiniz gibi normal boyda ki patlıcanlarla yapıyorum.Haklısınız yoğurt ile güzel olur ama ben bu tarifi vegan yemekler grubunda da paylaştığım için yoğurdu yazmak istemedim.Sevgilerimle.

      Sil
  2. o kısmı gözümden kaçmış. yoğurtsuz bir yaşam da düşünemiyorum amaaaa :))

    neyse herkesin yaşam biçimine saygı bu arada.

    sevgiler...

    YanıtlaSil

BLOG HESABI OLMADAN YORUM BIRAKMAK İSTEYENLER ;
''Yorumlama Biçimi'' isimli kutucuğa tıkladıktan sonra ''Anonim'' ayarını seçerek yorumunuzu bırakabilirsiniz.Yorum bıraktığınızda adınızı da yazarsanız sevinirim.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...