18 Haziran 2014 Çarşamba

DENİZ KESTANESİ TATLISI

Deniz kestanesi tatlısı tarifi
Deniz kestanesi tatlısı nasıl yapılır
Mavi haşhaşlı tatlı tarifi

    Deniz kestanesine benzeyen görüntüsü ve hafif lezzeti ile şerbetli tatlıları seven herkesin beğeneceğine inandığım bu tatlıyı isterseniz yanında bir top dondurma ile servis edebilirsiniz.
Malzemeler:
  • 250 gram tereyağı 
  • 2 adet yumurta 
  • 1 çay bardağı toz şeker
  • 1 su bardağı irmik 
  • 5 yemek kaşığı kakao 
  • 2 su bardağı un 
  • 1 su bardağı ceviz 
  • 1 paket kabartma tozu 
  • 1 paket vanilya 
Üzerine: 
  • 1 paket mavi haşhaş 
Şerbeti:
  • 3 su bardağı toz şeker 
  • 3 su bardağı su 
  • Yarım limonun suyu 

Yapılışı:
  • Su ve şeker tencerede şeker eriyene kadar kaynatılır.
  • Limon suyu eklenip, bir kaç taşım daha kaynatılır.
  • Şerbet soğumaya bırakılır.
  • Başka bir kapta toz şeker ve yumurtalar mikserle çırpılır.
  • Dövülmüş ceviz ve diğer malzemelerde eklenerek, karıştırılır.
  • Hamurdan ceviz büyüklüğünde toplar yuvarlanıp, her tarafı mavi haşhaşa bulanır.
  • Yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine aralıklı dizilir.
  • Önceden ısıtılmış 180 derece fırında, 30-35 dakika pişirilir.
  • Fırından çıkan sıcak kurabiyelerin üzerine kepçe ile soğuk şerbet dökülür.
  • Arada ters çevrilerek şerbeti iyice çekmesi sağlanır.

31 yorum:

  1. Ellerinize sağlık güzel görünüyor :))
    Banada beklerim www.kiriksemsiye.blogspot.com
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler,tabii size de iade-i ziyaret yaparım :) Sevgilerimle...

      Sil
  2. ellerine sağlık canım nefis görünüyor sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Turuncu tatlar,sevgilerimle...

      Sil
  3. Hoş geldiniz,gerçi makyajla aram pek hoş değil ama uğrarım bloğunuza :) Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  4. kurabiyenin görüntüsü muhteşem eminim tadıda mükemmel ellerine sağlık Lezzetini çok merak ettim doğrusu müsadenle tarifini aldım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tadı da güzel ama benim de öncelikle görüntüsü ilgimi çekmişti,umarım beğenirsiniz.Sevgiler.

      Sil
  5. Nergisçim; Sultan tatlısı da diyorlar buna.. Hatta Dr. Oetker'in hazır karışımı da var ama tereyağıyla evde yapılan gibi olur mu hiç? Ellerine sağlık canım benim, nefis görünüyorlar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Görüntü sultanlara layık zaten :) Dr.Oetker'in karışımını görmedim ama o da güzeldir eminim.Teşekkürler Serap'cığım,sevgilerimle.

      Sil
  6. ellerinize sağlık..sizin bloğa geceleri bakmayacağım artık,acıkıyorum,canım yaptıklarınızdan istiyor:)))) tariflerinizi deniyorum ve mükkemmel lezzetler..
    sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ediyorum.Bence yaptıklarımızdan biraz yesek sorun çözülecek ama ölçüyü şaşırıyoruz çoğu zaman :)

      Sil
  7. nefis olmuş şimdi yanınızda olup tadına bakmak isterdim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel olurdu Lerzan hanımcığım, beklerim :)

      Sil
  8. canım yaa ilk önce deniz kestanesini okuyup bir an yana bakmak gerekirken aman Allahım ondan ne yaptı dedim kendi kendime :)))))))))))))))))
    Canımsın yaa çok güzel olmuş ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Paylaştığım gruplarda da aynı şeyi yazanlar oldu biliyor musun Hatice'ciğim, benim bu denemelerde bulunma merakım yüzünden benden her şey beklenir durumuna geldim herhalde :)

      Sil
  9. ellerinize sağlık nefis görünüyor

    YanıtlaSil
  10. çok güzel görünüyor elinize sağlık

    YanıtlaSil
  11. görüntü çok güzel sanırım lezzeti de harikadır..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hafif bir şerbetli tatlı :) Teşekkür ediyorum,sevgiler.

      Sil
  12. Çok güzel görünüyor, elinize sağlık, takipteyim sevgiler...

    YanıtlaSil
  13. Haşhaşlı tatnı tahmin eder gibi oldum..:) Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haşhaş tatlılara da, tuzlulara da yakışıyor :) Teşekkür ediyorum, sevgilerimle.

      Sil
  14. Yanıtlar
    1. Teşekkürler, göründüğü gibi hafif bir tatlı :)

      Sil
  15. çok güzel görünüyor, deniz kestaneli zannettim ben de ilk başta :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şimdi benim de aklıma düştü deniz kestanesinden tatlı olur mu acaba :)

      Sil
  16. çok değişik ve güzel bir tarif olmuş emeğine sağlık

    YanıtlaSil

BLOG HESABI OLMADAN YORUM BIRAKMAK İSTEYENLER ;
''Yorumlama Biçimi'' isimli kutucuğa tıkladıktan sonra ''Anonim'' ayarını seçerek yorumunuzu bırakabilirsiniz.Yorum bıraktığınızda adınızı da yazarsanız sevinirim.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...