15 Nisan 2014 Salı

SEBZELİ TAVUK KAVURMA

Sebzeli tavuk kavurma tarifi
Pazılı, havuçlu, arpacık soğanlı tavuk kavurma tarifi
Sebzeli tavuk kavurma nasıl yapılır
     Lezzet dergisinde et kullanılarak yapılan bu yemek tarifini; izlediğim bloglardan Festigan kemiksiz tavuk buduna uyarlayıp yapınca, ben de denemek istedim. Herkesin beğenerek yediği bu yemekteki arpacık soğanları yemeğe ayrı bir lezzet katıyor ama ayıklanması biraz zaman alıyor. Onun için vaktiniz olduğunda bir miktar arpacık soğanını kaynar su içinde bekletip soyarak, buzdolabı poşeti ile dondurucuya koyabilirsiniz.
Malzemeler:
  • 600 gram kemiksiz tavuk budu 
  • 500 gram pazı yaprağı 
  • 5 adet havuç
  • 1 adet kuru soğan 
  • 300 gram arpacık soğanı 
  • 250 gram haşlanmış nohut 
  • 5 diş sarımsak
  • 1 çay bardağı zeytinyağı  
  • Karabiber 
  • Tuz 
Yapılışı:
  • Tavuk butları iki, üç parçaya  bölünür.
  • Arpacık soğanları kaynar su içinde bekletilip, soyulur.
  • Havuçlar soyulup, ince uzun dilimlenir.
  • Pazıların yaprakları ayrılır, yıkanıp, süzülür.
  • Zeytinyağında kuru soğan ve dövülmüş sarımsaklar biraz çevrilerek kavrulur.
  • Arpacık soğanlar, havuçlar ve iri parçalara ayrılmış tavuk butları eklenir.
  • Arada karıştırılıp, tencerenin kapağı kapatılır.
  • Haşlanmış nohut, pazı yaprakları, tuz ve karabiberi eklenerek pişirilir.



6 yorum:

  1. Nergis ablam merhaba! Maşallah sana yetişemiyorum çok marifetlisin, ellerine sağlık! Çok yorum yapamasamda takipteyim ablacığım, öpüyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Sibel'ciğim,senin takip edebilmen bile yeter bebek büyütmek kolay mı :) Öpüyorum ikinizi de,sevgilerimle.

      Sil
  2. Tvuğun budu girmişse bir yemeğe, mevzu bahis olan lezzettir ondan sonra :) Ellerine sağlık Nergisçim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın Serap'cığım,but yemeklerde de,ızgaralarda da daha lezzetli oluyor gerçekten :) Sevgilerimle.

      Sil
  3. Nergisçim; arpacık soğan gerçekten de tam bir mutfak işkencesi :)))) Ama olsun, şu görüntüye ve kattığı lezzete değer, ellerine sağlık canım benim, harika görünüyor..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arpacık soğanı bu tarz yemeklere ben de çok yakıştırıyorum ama son anda soyması çok zaman alıyor gerçekten.Önceden fazlaca soyup dondurucudan alıp kullanmak pratik oluyor.Çok teşekkür ederim Serap'cığım.

      Sil

BLOG HESABI OLMADAN YORUM BIRAKMAK İSTEYENLER ;
''Yorumlama Biçimi'' isimli kutucuğa tıkladıktan sonra ''Anonim'' ayarını seçerek yorumunuzu bırakabilirsiniz.Yorum bıraktığınızda adınızı da yazarsanız sevinirim.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...