3 Ocak 2014 Cuma

VİTRAY YILBAŞI KURABİYESİ

Vitray kurabiye nasıl yapılır
Vitray kurabiye tarifi
Yeni yıl kurabiyesi tarifi
     Yıllar önce Emel Başdoğan'ın bir TV programında yaptığı gerçek cam gibi görünen, yılbaşı ağacına astıkları minik vitray kurabiyelerden esinlenerek hem ağaca asmak, hem de yeni yıla ağız tadıyla başlamak için vitray kurabiyelerden yaptım.Özellikle ışığa tutulduğunda gerçek cam gibi görünen pencerelerin camlarının şeffaflığı fotoğraflarından ne kadar anlaşılıyor bilmiyorum ama yapıp yakından görmek isteyenler için tarifini de paylaşmak istedim.
Malzemeler:
  • 250 gram tereyağ 
  • 1 su bardağı pudra şekeri 
  • Yarım su bardağı buğday nişastası 
  • 1 adet yumurta
  • 4 su bardağı un 
  • 1 paket vanilya
  • 1 çay kaşığı tarçın 
  • 1 çay kaşığı zencefil 
Vitray cam malzemeleri:
  • İstenen renklerde Kent Meybon Şekeri ( meyve aromalı karışık bonbon şeker)

Yapılışı:
  • Oda sıcaklığında ki yağ diğer malzemelerle karıştırılır.
  • Un azar azar eklenerek hamur yoğurulur.
  • Hamurun üzeri kapatılıp, buzdolabında yarım saat kadar dinlendirilir.
  • Dolaptan çıkartılıp, iki yağlı kağıt arasında merdane ile yarım santim kalınlığında açılır.
  • Hamur kalıpla veya elimizle istenen şekilde kesilir.
  • Evin kapı ve pencere boşlukları kesilip, çıkartılır.
  • Ağaca bağlanmak isteniyorsa, kürdanla ip geçirmek için delik açılır.
  • Yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine aralıklı olarak dizilir.
  • Önceden 175 derece ısıtılmış fırında, 12 dakika kadar pişirilir.
  • İstenen renkteki şekerler havanda veya üzerinden merdane ile geçerek kırılır.
  • Parçalanmış şekerler kurabiye de açılan boşluklara yerleştirilir.
  • Tepsi tekrar fırına konularak 5 dakika daha şekerler eriyene kadar fırında tutup, çıkartılır.
  • Kurabiyeler iyice soğuyunca tepsiden alınır.
  • İstenirse kurabiyeler şeker hamuru ile kaplanıp, süslenir.



10 yorum:

  1. Hayat bir masal ve sen bu masaldaki peri kızısın..Sana ve yaptıklarına bakmak; hayranlık ve mutlulukla gülümsemek demek çünkü. ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dilek'ciğim,bu güzel sözlerine ben ne desem şimdi,çok teşekkür ederim.İyi ki varsınız,hayat beraber gülünce güzel,sevgilerimle...

      Sil
  2. Her yaptığın emek isteyen ince işler hepsinede o kadar emek veriyorsunki ellerine sağlık Nergiscim sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Mine'ciğim,sanırım emekliliğin en güzel tarafı istediğin şeylere istediğin kadar zaman ayırabilmek.Sen bu kadar yoğun çalışma hayatında ne güzel şeyler yapıyorsun, bir de zamanın olsa :) Sevgilerimle...

      Sil
  3. Çok güzel..Geniş bir zamanımda denemek isterim. Her kurabiyeniz bir hikaye gibi..Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir hafta sonu tatilinde '' Çocuklarla Mutfakta'' yapabilirsiniz Şeniz'ciğim.Çok teşekkürler,sevgiler.

      Sil
  4. Nergis Mevsimi:))) Ne kadar güzel bir blogsun:) Bayıldım. Renkli ve hayat dolu. Bu arada nergislere hayranım. Zarifliği beni her zaman etkilemiştir. Geldim, gezdim, gördüm, bayıldım, üyen oldum:)) Sevgiler kocaman.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Nilgün İlgün,beğenmenize ve üye olmanıza ayrıca sevindim.Adım Nergis olduğundan mı bilmem ben de severim nergisleri :) Sevgilerimle...

      Sil
  5. Ben buraya ne zaman gelsem sanat galerisinde gibi hissediyorum daha doğrusu bunu sn yapıyorsun ,hissettiriyorsun:)
    ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hatice'ciğim çok teşekkür ederim,şımartıyorsun beni :) Her zaman beklerim,sevgilerimle...

      Sil

BLOG HESABI OLMADAN YORUM BIRAKMAK İSTEYENLER ;
''Yorumlama Biçimi'' isimli kutucuğa tıkladıktan sonra ''Anonim'' ayarını seçerek yorumunuzu bırakabilirsiniz.Yorum bıraktığınızda adınızı da yazarsanız sevinirim.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...