28 Ocak 2014 Salı

NAR REÇELİ

Nar reçeli tarifi
Nar reçeli nasıl yapılır
     Nar reçeli, Osmanlı İmparatorluğu zamanından beri yapılan reçellerdenmiş ve Yazar Sermet Muhtar Alus'a göre Osmanlı İmparatorluğu döneminde bir kadının reçel yapamayıp, çarşıdan alması onun namusunu lekeleyecek kadar ayıp bir durummuş, neyse ki şimdilerde namusumuz bu kadar kolay lekelenmiyor :) Önceleri çok kıymetli olan reçeller sadece padişah ve çevresi için, başta gül olmak üzere değişik çiçeklerden, meyvelerden, sebzelerden yapılırmış ve sanatkarların elinden çıkma cam, porselen hatta som altından çok değerli tatlı hokkalarında, kaselerinde sunulurmuş. Tatlı nar tanelerinden yaptığım reçelin rengi daha açık pembe olmuştu, ekşi nardan yaptığımın hem rengi, hem de tadı bence çok daha güzel oldu. Nar reçelini taze sıkılmış nar suyu ile yapıp, yedikten sonra görünüşü, rengi ve lezzeti ile  gerçekten padişah sofralarında yer bulacak güzellikte bir reçelmiş  diye düşünüyorum.
Malzemeler:
  • 4 su bardağı taze sıkılmış nar suyu 
  • 3 su bardağı ayıklanmış nar tanesi
  • 4 su bardağı toz şeker 
  • 1 adet limonun suyu  

Yapılışı:
  • Narların üç su bardağı dolduracak kadarı tanelere ayrılır.
  • Kalan narların dört su bardağı dolduracak kadarı sıkılır.
  • Taze sıkılmış nar suyu ve toz şeker tencerede karıştırılır.
  • Şeker eriyene kadar arada köpükleri alınarak orta ateşte kaynatılır.
  • Kaynadıktan sonra ateşin altı kısılarak kıvam alana kadar kaynatılır.
  • Nar taneleri ve sonra limon suyu da eklenip, bir iki taşım daha kaynatılır.
  • Sıcakken kavanoza konulup, soğuduktan sonra kapağı kapatılır.

12 yorum:

  1. Yine harika bir tarif ellerinize sağlık...:))
    Sevgiler,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Selda'cığım,sevgiler.

      Sil
  2. denemedim ama tadınıda merak ettim.görün tü harika canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben çok tatlı reçelleri sevmediğim için bu hafif ekşi lezzetli reçeli beğendim.Siz de narı ve nar kullanılan tarifleri seviyorsanız denemelisiniz.Sevgiler.

      Sil
  3. Eline sağlık çok değişik bir reçel merak ettim doğrusu sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de bilinen reçellerden çok,değişik olan reçeller ilgimi çekiyor ve yapmaya çalışıyorum :) Sevgiler.

      Sil
  4. Nar reçelini ben de çok merak ediyorum. Tarifinden faydalanarak yakın bir tarihte yapacağım herhalde:) Ellerine sağlık ve sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nar mevsimi geçmeden deneyin bence de,beğeneceğinizi umuyorum.sevgiler.

      Sil
  5. Bende deneyeyim,Nergiscim.Emeğine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Ihlamurcum,ben narı sevince bu reçeli de sevdim ,umarım sen de beğenirsin.Sevgilerimle.

      Sil
  6. Evde katı meyve presim yok. Nar suyunu en kolay nasıl çıkarabilirim? Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nar için plastik aparatlar satılıyor,işe yarıyor mu bilmiyorum ama başka bir yöntem,narın üzerine çizikler attıktan sonra sağlam bir poşetin içine koyup ezebilirsiniz.Bir yolunu bulun ama reçel için kesinlikle hazır kutu da satılan nar sularından kullanmayın.

      Sil

BLOG HESABI OLMADAN YORUM BIRAKMAK İSTEYENLER ;
''Yorumlama Biçimi'' isimli kutucuğa tıkladıktan sonra ''Anonim'' ayarını seçerek yorumunuzu bırakabilirsiniz.Yorum bıraktığınızda adınızı da yazarsanız sevinirim.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...