30 Ocak 2014 Perşembe

BALKABAĞI BÖREĞİ

Balkabağı böreği tarifi
Balkabaklı börek nasıl yapılır
Rumeli böreği tarifi
     Balkabaklı böreği çocukluk yıllarımda anneannem el açması yufka ile yapar, yufkaların arasına balkabaklı içten yayarak büyük tepside ateşin üzerinde çevire çevire pişirirdi.Hatırladığım kadarı ile iç malzemesi olarak sadece toz şeker ve rendelenmiş balkabağı konulurdu ama ben incecik çekilmiş ceviz de ekleyerek, fırında pişiriyorum.Bu güne kadar sofralarınızda sadece tuzlu böreklere yer verenlerdenseniz,  farklı bir lezzet olan hafif tatlı bu Rumeli böreğini de özellikle çay saatlerinizde denemelisiniz.
Malzemeler:
  • 3 adet yufka 
  • 1 kilogram bal kabağı ( temizlenmiş )
  • 1 su bardağı toz şeker 
  • 1 çay bardağı ceviz
  • 1 çay kaşığı tarçın 
  • 1 su bardağı zeytinyağı

Yapılışı: 
  • Bal kabağı dilimlenip, soyulur, rendelenir.
  • Toz şeker eklenerek tencerede kapağı kapalı olarak yumuşayana kadar pişirilir.
  • Süzgeçte suyu süzüldükten sonra çatalla ezilir.
  • Cevizler  ve tarçın eklenerek karıştırılır.
  • Yufkalar ortadan ikiye bölünür.
  • Her yufkaya zeytinyağı fırça ile sürülür.
  • Yufkanın kenarı boyunca bal kabaklı iç yayılır.
  • Fazla sıkmadan rulo yapılır.
  • Yağlanmış fırın tepsisine yufkalar dizilir.
  • Yufkaların üzerine zeytinyağı sürülür.
  • Önceden ısıtılmış 190 derece fırında üzeri kızarana kadar pişirilir.

6 yorum:

  1. Bu börek beni çağırıyor. Nefisss. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de bu sese kulak vermelisin Sibel'ciğim, börek ve ben bekliyoruz :)

      Sil
  2. Ellerine sağlık ben de geçende balkabaklı ve tahinlisini yayınladım göz atarsan sevinirim o da çok lezzetli oluyor sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizin tarifinizde güzel,elinize sağlık.Benim böreğin tarifi çocukluk yıllarımdan kalma :)

      Sil
  3. Börek çok güzel görünüyor Nergis hanımcığim ellerinize sağlık.... bu arada bliğunuza üye oldum sevgiler(Selmanın organik mutfağı)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldiniz, her zaman beklerim Selma hanımcığım :) Sevgilerimle.

      Sil

BLOG HESABI OLMADAN YORUM BIRAKMAK İSTEYENLER ;
''Yorumlama Biçimi'' isimli kutucuğa tıkladıktan sonra ''Anonim'' ayarını seçerek yorumunuzu bırakabilirsiniz.Yorum bıraktığınızda adınızı da yazarsanız sevinirim.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...