28 Mayıs 2013 Salı

SULTANİ BEZELYE YEMEĞİ

Sultani bezelye yemeği tarifi
Sultani bezelye nasıl pişirilir
Yaprak bezelye yemeği tarifi
     Sultani bezelye veya diğer bilinen adı ile yaprak bezelyenin pazarlarda bulunma süresi bir kaç hafta ile sınırlı eğer pişirmeyi düşünüyor iseniz bu günler son günleri sanıyorum.İlk çıktığında çok taze olan bezelye çok çabuk pişiyor ve pek kılçığı olmuyor ama sonra ki günlerde  pişme süresi biraz daha uzayabiliyor.Sultani bezelye bulunduğu o kısacık süre içinde yenilmesi gereken lezzetlerden diye düşünüyorum.
Malzemeler:
  • 500 gram sultani bezelye 
  • 1 adet kurusoğan 
  • 2 adet domates 
  • Yarım çay bardağı zeytinyağı 
  • 1 çay kaşığı karabiber
  • 1 demet dereotu
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1,5 su bardağı sıcak su
Yapılışı:
  • Bezelyelerin varsa kenarlarındaki kılçıklı kısımları alınıp, temizlenir.
  • Kurusoğan yemeklik doğranıp zeytinyağında pembeleştirilir.
  • Küp küp doğranmış domatesler ve bezelyeler eklenir.
  • Sıcak su eklenerek kısık ateşte ağzı kapalı olarak pişirilir.
  • Üzerine ince kıyılmış dereotu serpilip servis edilir.

6 yorum:

  1. Nergiscim, bu nasıl bir sunum böyle, yaptığın pastalar gibi. Tel tek uğraşmış gibisin,eline sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Ihlamurcum,çok da uğraştırmadı aslında :)

      Sil
  2. Bu sene bir türlü pişiremedim, geçen hafta bir markette gördüm ama sanki çok karttı. Elinize sağlık çok güzel gözüküyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sultani bezelye çok kısa bir zaman diliminde bulunuyor ne yazık ki...
      Marketlerden zamanında çok kötü sebzeler almak zorunda kaldık ama artık sebzeyi pazardan ve hatta üreticiden alma şansımız var neyse ki.Sevgiler.

      Sil
  3. Ege'de yaşarken yapmıştım ama alışık olmadığımız için evde pek itibar edilmedi:((
    Nefis görünüyor. Nasıl dizdiniz diye bir de ben sorayım, ellerine sağlık canım.
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler.Aslında tencereye bu şekilde dizilip taze fasulyeyi,baklayı pişirdiğimiz gibi de pişirilebilirdi ama ben sonradan servis aşamasında dizdim.Sevgiler.

      Sil

BLOG HESABI OLMADAN YORUM BIRAKMAK İSTEYENLER ;
''Yorumlama Biçimi'' isimli kutucuğa tıkladıktan sonra ''Anonim'' ayarını seçerek yorumunuzu bırakabilirsiniz.Yorum bıraktığınızda adınızı da yazarsanız sevinirim.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...