26 Ocak 2013 Cumartesi

SUSAMLI PİŞİ

Kahvaltılık pişi tarifi
Pişi nasıl yapılır
Susamlı pişi tarifi
     Hafta sonları uzun süren kahvaltı sofralarına, herkesin seveceğini umduğum susamlı, sıcacık pişiler yapabilir, isterseniz yanında peynir, reçel ve çay ile günün her saatinde bir öğün olarak da tüketebilirsiniz.Mayalı hamur olmadığı için, mayalanma süresini beklemeden çok kısa zamanda yapılabilecek, bu pişilerin hamurunun mümkün olduğu kadar yumuşak nerede ise ele yapışacak kıvamda olması gerekiyor, un oranı azaldıkça pişilerin içi puf puf oluyor.
Malzemeler:
  • 1 su bardağı yoğurt 
  • 1 su bardağı ılık su 
  • 1 adet yumurta 
  • Yarım çay bardağı zeytinyağı 
  • 5-5,5 su bardağı un 
  • 1 paket kabartma tozu 
  • 1 paket karbonat 
  • 1 yemek kaşığı tuz 
  • Susam
Yapılışı:
  • Derin bir kap içinde sıvı malzemeler karıştırılır.
  • Diğer malzemeler de eklenip, yoğurularak yumuşak bir hamur yapılır.
  • Üzeri örtülerek sıcak bir yerde yarım saat bekletilir.
  • Bolca susam serpilen tezgahın üzerine, elle açılan bir parmak kalınlığında ki  hamur yayılır.
  • Hamurun üzerine de bol susam serpilip, hafif ıslattığımız elimizle susamlara bastırılır.
  • İki tarafı susamlı hamurdan kare kare veya dikdörtgen parçalar kesilir.
  • Kızgın yağda kızartılıp, kağıt havlu serilmiş tepsiye alınır.
  • Peynir ve reçelle servis edilir.

24 yorum:

  1. Ellerine sağlık Nergis'cim. Pişiyi ben de çok severim susamlısını hiç denememiştim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne kadar susamlı olursa o kadar güzel oluyor bence çıtır çıtır.Susamın kalitesinden mi bilmiyorum
      son zamanlardaki susamların bir kısmı tavada kalıyor nedense :(

      Sil
  2. Merhaba canım nasılsın yazdıkların çok güzel aralarından alıp sığdırabildiklerimi yazarım teşekkürederim..Ellerine sağlık susamlılar çok güzel görünüyor..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler,beğenmene sevindim.Bir kısmı da olsa kullanılabilir diye düşündüm,sonucu ben de merakla bekliyorum :)

      Sil
  3. ellerine sağlık
    sevgiler

    YanıtlaSil
  4. Hamur sever biri olarak bu tarif çok hoşuma gitti .... Ellerine sağlık.... Susamalı Oluşuda başka güzel olmuş...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim.Gerçekten yapılışı da kolay,lezzetli bir hamur işi...

      Sil
  5. çok güzel olmuş susamlı canım.ellerine sağlık.sevgiler

    YanıtlaSil
  6. Yerim ben bunlarıııııııı :)))))))

    YanıtlaSil
  7. Nergis ablam çok severim her türlü pişiyi, çok lezzetli görünüyor, ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hamur işlerini hep seviyoruz herhalde Sibel'ciğim.Çok güzel oluyor sıcak sıcak.

      Sil
  8. Hemen hemen her pazar yaparız hamurlu kızartmalar ama hiç susamlı denememiştim. Teşekkürler. En kısa zamanda deneyeceğim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir de susamlı deneyin,sanıyorum beğeneceksiniz.Şimdiden afiyet olsun :)

      Sil
  9. Kahvaltıda süper olur...Kilo problemim olmasa kim bilir kaç tane yerim...Ah ah..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her zaman güzel oluyor ama evet kahvaltıda bir başka :)

      Sil
  10. Nergizcim, ellerine sağlık. Harika görünüyorlar. Susam da bir başka lezzet katmıştır.
    Bizim oralarda da tava çöreği diyoruz. Turşuyla pek güzel gider.
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler,ben de susam sevdiğimden mi bilmem bu halini daha çok seviyorum.Tava çöreği de özgün bir isimmiş,pişi daha genel bir tanımlama oluyor aslında.Sevgiler.

      Sil
  11. Canım denedim ama . susamlar hep tavaya yapıştı kaldı. Hamurda hiç susam kalmadı. Nerde hata yaptım diye şimdi açtım tekrar baktım. sadece elimle değilde susamları merdane ile üzerinden geçtim ben. acaba nedeni nedir?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Susamsız da bir özelliği kalmıyor değil mi,üzüldüm.Bir defasında hep aynı şekilde yaptığım halde bana da oldu,susam cinsinden mi diye düşünmüştüm.piyasada çok farklı susamlar satılıyor.İyi kalite bir susamla,elinizi ıslatıp bastırarak da deneyin,sonucu dilerim iyi olur bu defa.Sevgiler.

      Sil
    2. bence pisinin susamsiz da yeri ayridir ama bu hali de pek cezbedici olmus. yiyenlere afiyetler olsinnn

      Sil
    3. Teşekkür ederim Lama'cığım.Düşündüğümüz gibi bir sonuç olmayınca hayal kırıklığı oluyor haliyle,yoksa susamlı susamsız ben de her haliyle severim pişiyi ...
      Sevgilerimle.

      Sil

BLOG HESABI OLMADAN YORUM BIRAKMAK İSTEYENLER ;
''Yorumlama Biçimi'' isimli kutucuğa tıkladıktan sonra ''Anonim'' ayarını seçerek yorumunuzu bırakabilirsiniz.Yorum bıraktığınızda adınızı da yazarsanız sevinirim.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...