13 Ağustos 2012 Pazartesi

KARADUT DONDURMASI

Karadut dondurması tarifi
Karadut dondurması nasıl yapılır
     Büyüklerimiz Ağustos'un yarısı yaz, yarısı kış derlerdi.Ben de Ağustos'un kış kısmı gelmeden, karadut mevsimi geçmeden ve halen havalar da çok sıcakken karadut dondurmasının tarifini yazmak istedim.Eskiden meyveli dondurmalar az şekerli ve daha soğuk olduğundan, hep meyveli dondurma yerdim ama son yıllarda o kadar şekerli oluyor ki, sakızlı veya sade dondurma tercih eder oldum.Siz de benim gibi gerçek meyve ve salepten yapılan dondurmaları özlediyseniz, karadutlu dondurmayı deneyebilirsiniz.Dondurmam Kaymak filminde ki dondurmacının da sık sık söylediği gibi, bu dondurmada gıda boyası, meyve aroması yok, sadece meyvenin kendisi ve saleple yapılıyor.
Malzemeler:
  • 500 gram karadut (ezilip, püre haline getirilmiş)
  • 1 su bardağı toz şeker 
  • 1 çay bardağı karadut (bütün halde) 
  • 1 tatlı kaşığı salep 
Yapılışı:
  • Karadutlar temizlenir 
  • Blender ile parçalanıp, süzgeçten geçirilir.
  • Tencereye alınan karadut püresine toz şeker ve salep eklenir.
  • Salep taneciklerinin yumuşaması için, bir kaç kez karıştırılır.
  • Karadutlar bir taşım kaynatılıp, ocaktan alınır.
  • Bütün halde ki bir çay bardağı karadut eklenip, karıştırılır.
  • Buzluğa konulabilecek tercihen metal bir kabın içine alınıp, soğutulur.
  • Soğuduktan sonra buzluğa konulur.
  • 15-20 dakikada bir buzluktan çıkartılıp, karıştırılıp tekrar geri konulur. 
  • İyice donup, kıvamını alınca servis edilir.

3 yorum:

  1. nefis olmuş..bayılıyorum karaduta..tarifi keşke daha önce yayınlasaydın..bizim buralarda kalmadı karadut..artık seneye kısmetse..

    YanıtlaSil
  2. Ellerine sağlık renk şahane...

    YanıtlaSil

BLOG HESABI OLMADAN YORUM BIRAKMAK İSTEYENLER ;
''Yorumlama Biçimi'' isimli kutucuğa tıkladıktan sonra ''Anonim'' ayarını seçerek yorumunuzu bırakabilirsiniz.Yorum bıraktığınızda adınızı da yazarsanız sevinirim.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...