25 Ağustos 2012 Cumartesi

İSTİFNO ( STİFNO ) SALATASI

İstifno Tarifi
İstifno Salatası Nasıl Yapılır
Girit Kabaklı İstifno Salatası Tarifi
     Ot çeşitlerinin azaldığı yaz aylarında en çok bulunan otlardan istifnoyu ister salata, isterseniz meze olarak tüketebilirsiniz. Bir belgeselde Cunda adasındaki balık lokantalarında yemekten önce iştah açması için sofraya ikram olarak getirildiğini izlediğim istifnoyla birlikte bütün olarak tencereye attığınız domatesler haşlandıktan sonra domatesleri ezerek sos yapabilirsiniz.
Malzemeler:
  • 1 demet istifno otu
  • 5-6 adet küçük boy Girit kabağı
  • 2-3 adet domates 
  • 1 adet limonun suyu
  • 4-5 diş sarımsak 
  • Tuz 
  • Zeytinyağı 
Yapılışı: 
  • İstifnoların yaprakları ve sadece uçlarda ki taze dalları ayıklanır.
  • İyice yıkanıp, sirkeli su içinde bekletilir.
  • Parmak büyüklüğünde ki kabaklar soyulmadan uç kısımları kesilir ve ortadan dikine bölünür.
  • Kabaklar büyüklüğüne göre ikiye veya üçe doğranıp, tencereye atılır.
  • Domateslerin altı bıçakla + işareti  şeklinde biraz kesilip, bütün olarak tencereye atılır. 
  • Tencerede on dakika kadar haşlanan kabaklara, sirkeli sudan çıkartılan  istifnolar eklenir. 
  • Kabaklar yumuşayıp, isnifnolar biraz diri kalacak şekilde beş dakika daha haşlanır.
  • Kabaklar ve istifnolar süzgeçten geçirilip, servis tabağına alınır.
  • Domatesler de tencereden çıkartılıp, kabukları soyulur ve ezilir.
  • Ezilen domateslere, havanda dövülmüş sarımsaklar eklenir.
  • Servis tabağında ki istifnoların üzerine sarımsaklı, domatesli sos yayılır.
  • Limon suyu, tuz ve zeytinyağı da dökülüp, karıştırılır.

10 yorum:

  1. nefis bir lezzet,ama nereden bulacağız istifno otunu..bizim buralar hiç bilmiyor..bunun için bir ege yapmak lazım..ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  2. Aslında pek çok kişinin istifnonun adını bile duymadığını tahmin ediyorum ama gene de yazmadan edemedim.Hem arşivde bulunsun istedim hem de yazlığı Ege'de olup,bu tür otları bulup nasıl yapacağını bilemeyenlere belki faydası olur diye düşündüm.
    Sizin oralarda olmamasına üzüldüm,uzun yıllar Ege'den uzakta yaşadığım için bu duyguyu iyi biliyorum.Ne diyeyim,istifnonun zamanı geçmeden buyurun beraber yiyelim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Artvin'de ben istifnoyu kendim topladim

      Sil
    2. Demek Türkiye'nin öbür ucunda bile yetişiyor, biraz farkındalık yeterli sanırım.

      Sil
  3. Ben İsviçre de gol kenarında istifno buldum ve çok şaşırdım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Türkiye'de bile her yerde bulunmazken eski bir dosta rastlamış gibi olmuşsunuzdur :) Umarım salata yapacak miktar kadar vardır. Afiyet olsun.Sevgilerimle.

      Sil
  4. Gerçekten giritli kökenli olduğum halde bu yaz öğrendim. Çok lezzetli. Tarifiniz den çok yararlandım. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tarif işinize yaradıysa ne mutlu, size de afiyet olsun :)

      Sil
  5. gerçekten çok mayhoş lezzetli bir ot piştiğinde fakat,çoğu kaynakta it üzümü zehirli olarak geçiyor,sanırım pişince bu zehir kayboluyor....bende bugün haşladım yaprak ve nesil dalları limon zeytinyağı tuz harika tadı var...

    YanıtlaSil

BLOG HESABI OLMADAN YORUM BIRAKMAK İSTEYENLER ;
''Yorumlama Biçimi'' isimli kutucuğa tıkladıktan sonra ''Anonim'' ayarını seçerek yorumunuzu bırakabilirsiniz.Yorum bıraktığınızda adınızı da yazarsanız sevinirim.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...