29 Mayıs 2012 Salı

BEBEK ENGİNARLI İÇ BAKLA

Bebek enginarlı iç bakla yemeği tarifi
Enginarlı taze iç baklalı yemek nasıl yapılır
     Bebek enginarlar ve iç bakla ikisi bir arada gerçekten dayanılmaz bir lezzet.Çok hafif ve rafine bir yemek ama o kadar kısa bir sezon ki, vakti geçmeden nerede ise her gün başka bir enginar tarifi deneyip mümkün olduğunca bu faydalı sebzelerden yararlanmak gerekir diye düşünüyorum.
Malzemeler:
  • 10 adet bebek enginar 
  • Yarım kilogram iç bakla 
  • 1 çay bardağı zeytinyağı 
  • 1 adet kuru soğan 
  • 1 su bardağı su 
  • 1 yemek kaşığı un 
  • 2 adet limon 
  • 1 tatlı kaşığı tuz 
Yapılışı:
  • Enginarların dış yapraklarından bir iki sıra kopartılıp, atılır.
  • Taze sapları ile birlikte iki, üç parçaya bölünür. 
  • Göbek kısımları temizlenip, limonlu unlu suya konulur.
  • İç baklalar bıçakla çizilip, dış kabuğundan çıkartılır.
  • Yemeklik doğranan kuru soğan, zeytinyağında pembeleşene kadar kavrulur.
  • Un eklenip biraz daha kavrulur.
  • Su, tuz, limon suyu, iç bakla ve enginarlar da eklenir.
  • Tencerenin kapağı kapalı olarak 15 dakika yumuşayıncaya kadar pişirilir.

5 yorum:

  1. ekrana doğru uzandım ister istemez! o bebeleri yerim ben! Renk 'doğru', muhteşem olmuş, afiyet olsun!

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim.Renk konusunda ki hassasiyetini bildiğimden fotoğrafı yayınlarken,sen aklıma gelmiştin.Geçer not vermene sevindim :)

    YanıtlaSil
  3. bir milyon yıldızlı 100 hem de! 2 günde bir sofrada enginar hanım çeşitleri ama yine de ben ekrana kitlenmiş halde hayran hayran onu izliyorum =)
    Giritli miyim acep?

    YanıtlaSil
  4. Teşekkürler.Bence kanında da,ruhunda da bir Girit'lilik var :)

    YanıtlaSil
  5. ama 3. kuşağım ben Küçük Asya topraklarında, neden bu kadar güçlü Giritlilik, neden hala sımsıkı sarılıyorum/z ona anlamaya çalışıyorum. Anlamama yardım etsin diye bir sürü yolculuk yapıyorum, sürekli Yunanca okuyorum, mübadelenin perde arkasını görmeye çalışıyorum ve hep yazıyorum çünkü bu ciddi bir yük.
    Of Nergis'im of, bir balkon kahvesi içseydik şimdi ne iyi giderdi...

    YanıtlaSil

BLOG HESABI OLMADAN YORUM BIRAKMAK İSTEYENLER ;
''Yorumlama Biçimi'' isimli kutucuğa tıkladıktan sonra ''Anonim'' ayarını seçerek yorumunuzu bırakabilirsiniz.Yorum bıraktığınızda adınızı da yazarsanız sevinirim.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...