28 Mart 2012 Çarşamba

KURUTULMUŞ PATLICAN BİBER DOLMASI

Kuru patlıcan biber dolması tarifi
Kuru patlıcan biber dolması nasıl yapılır
Kurutmalık dolma tarifi
     Kış mevsimini geride bıraktığımız şu günlerde, kışın kullanmak için dondurduğumuz, kuruttuğumuz sebzelerimizi de bitirip, yiyeceklerimizde de bahar temizliği yapmak gerekiyormuş. Bu sene kurutulmuş sebzeleri kullanarak yemekler, dolmalar yaptım ama halen bitiremedim. Bahar, yaz sebzeleri tam olarak çıkmamışken, kuru sebzelerden  bir kaç defa daha yemek yapıp kalanları da bitirmeye çalışıyorum.Ben kurutulmuş sebzelerden yaptığım dolmaların üzerine, sarımsaklı yoğurt ve yağda kırmızı toz biber, nane yakarak döküyorum ama eğer vegan iseniz yoğurt yerine sarımsaklı domatesli sos dökerek de yiyebilirsiniz.
Malzemeler:
  • Kurutulmuş dolmalık biber ve patlıcan (yaklaşık 25 adet) 
  • 1 su bardağı pirinç 
  • 1 su bardağı bulgur 
  • 3 adet kuru soğan 
  • 1 su bardağı zeytinyağı 
  • 2 yemek kaşığı domates salçası 
  • Yarım demet maydanoz 
  • 1 yemek kaşığı kuru reyhan 
  • 1 tatlı kaşığı acı kırmızı pul biber 
  • 1 tatlı kaşığı karabiber 
  • Tuz 
Yapılışı:
  • Kurutulmuş biber ve patlıcanlar yumuşayıncaya kadar tuzlu suda haşlanır.
  • İnce kıyılmış kuru soğanlara, maydanoz, pirinç, bulgur ve baharatlar eklenerek iç malzemesi hazırlanır.
  • Suyu süzdürülen patlıcan ve biberlere, iç malzemesi yarılarına kadar doldurulur.
  • Patlıcanların üst kısımları sıkılarak, yapışması sağlanır.
  • Dolmalar tencereye ağız kısımları üste gelecek şekilde dizilir.
  • Domates salçası su ile ezilip, içerisine kurutulmuş reyhan eklenerek kaynatılır. 
  • Kaynayan salçalı su, dolmaların üzerine çıkacak kadar dökülür.
  • Dolmaların açılmaması için, üzerine ağırlık yapacak kapak konulur.
  • Önce orta sonra da kısık ateşte pişirilir.

2 yorum:

  1. kuru dolmaları çok severim şimdi görünce canım istedi üşenmeyip yapsammı ne???
    ellerinize sağlık çok güzeller

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim.Ben de çok seviyorum,özellikle yoğurtlu kavurmasını...Sevgilerimle...

      Sil

BLOG HESABI OLMADAN YORUM BIRAKMAK İSTEYENLER ;
''Yorumlama Biçimi'' isimli kutucuğa tıkladıktan sonra ''Anonim'' ayarını seçerek yorumunuzu bırakabilirsiniz.Yorum bıraktığınızda adınızı da yazarsanız sevinirim.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...