28 Ağustos 2011 Pazar

BÖRÜLCE ÇORBASI

Börülce çorbası tarifi
Börülce çorbası nasıl yapılır
Tarhanalı börülce çorbası tarifi
Taze börülce çorbası nasıl yapılır
     İri taneli, karagöz börülcesi dediğimiz iç börülce pişirdiğimde tanelerin birazını ayırıp, tarhana ile birlikte mutlaka börülce çorbası pişirip, yanında közlenmiş biber ve ekşi mayalı köy ekmeği ile servis ediyorum.Siz de bu çorbayı denemek isterseniz, pişirmiş olduğunuz börülcelerin haşlama suyunu dökmeyip, tanelerinin de bir kısmını ayırarak veya sadece çorba yapmak için biraz börülce haşlayarak börülce çorbası pişirebilirsiniz.Börülce haşladığınız suya domates rendeleyerek suyunun kararmasını önleyebilirsiniz.Çorbanın kıvamını ve içine koyacağınız börülce miktarını damak zevkinize ve tercihinize göre azaltıp, çoğaltabilirsiniz.
 Malzemeler:
  • Yarım  kilogram iç börülce
  • 2,5  litre su  
  • 2 adet olgun domates 
  • 1 adet acı yeşil sivri biber  
  • 5 yemek kaşığı tarhana 
  • 5-6 yemek kaşığı zeytinyağı  
  • Tuz  

Yapılışı:
  • İri taneli börülceler ayıklanıp, çorba için sadece taneleri ayrılır.
  • Derin bir tencerede kaynayan bol suyun içinde yumuşayana kadar haşlanır.
  • Haşlama suyunun  kararmaması için, bekletmeden içine domates rendelenir.
  • Bir su bardağı soğuk su içinde tarhana ezilip, inceltilerek tencereye eklenir.
  • Çok ince kıyılmış acı biber ve  tuzu da eklenir.
  • Dibini tutmaması için, sürekli karıştırılarak tarhana çorbası gibi pişirilir.
  • Kaselere alınan çorbanın üzerine zeytinyağı gezdirilir.
  • Tercihen yanında, közlenmiş yeşil biberle servis edilir.

20 yorum:

  1. Ellerine sağlık annemin memleketinde börülceye karnıkara diyorlar ve onlar tarhana çorbasını kuru börülce ile pişiriyorlar. Tazesi ile de mutlaka çok güzeldir. Ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Sibel'ciğim.Biz de kışın kuru börülce,yazın da taze iç börülce çorbası yapıyoruz,yani arada boşluk bırakmadan her mevsim :)

      Sil
  2. İç börülceyi bulgur pilavıyla pişiriyorum. Çorbasını yapmamıştım hiç. Onu da deneyeceğim. Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İç börülceli bulgur pilavını ben de daha önce paylaşmıştım.Börülceli bulgur pilavı da geleneksel yemeklerimizden ve çok güzel olur gerçekten :) Umarım çorbasını da seversiniz.Teşekkür ediyorum, sevgilerimle.

      Sil
  3. Çorbasını hiç yemedim Börülceyi salata ve zeytinyağlı olarak yaparız denenecekler arasına aldım ellerine sağlık sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bizim için börülce de enginar gibi her zaman ilk sıralarda olunca; yemeği, salatası, çorbası derken sanıyorum bir tek tatlısını yapmıyoruz, gerçi enginarın reçelini yapıyoruz :) Çok teşekkür ediyorum, sevgilerimle.

      Sil
  4. Çok güzel bir çorba tarifi. Tarhana birlikte denemek lazım. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım beğenirsiniz. Teşekkürler, sevgilerimle.

      Sil
  5. Eline sağlık Nergizcim :)) taze börülceyle hiç yemedim de yapmadım da :(( aklımda olsun bi deneyeyim :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir dene bakalım Nurdan'cığım, fikrini merak ediyorum :) Sevgilerimle.

      Sil
  6. evde kuru börülce olduğu aklıma geldi, bugünün çorbasını buldum :)))
    elinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kuru börülceli tarhana çorbasını kış aylarında yapıyoruz ama o da olur tabii :) Çok teşekkürler, sevgiler.

      Sil
  7. çorba olarak hiç aklıma gelmemişti doğrusu...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Egeliler için börülce çok önemli büyüklerimiz her halini denemişler :)

      Sil
  8. börülceyi çok severim ama çorbasını hiç denemedim en kısa zamanda deneyeceğim ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  9. Elinize sağlık, çorba değişik bir fikir (:

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler.Aslında geleneksel çorbalarımızdan :)

      Sil
  10. Değişik bir çorba tarifi olmuş. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ege bölgesinin sadece kuzeyinde yapılıyor herhalde...Ben de paylaşımı yapana kadar bütün Ege de yapılıyor sanıyordum :)

      Sil

BLOG HESABI OLMADAN YORUM BIRAKMAK İSTEYENLER ;
''Yorumlama Biçimi'' isimli kutucuğa tıkladıktan sonra ''Anonim'' ayarını seçerek yorumunuzu bırakabilirsiniz.Yorum bıraktığınızda adınızı da yazarsanız sevinirim.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...